MOBO start niet met CPU power stroom kabel aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
127
Ik heb recentelijk een nieuwe desktop gekocht en alle onderdelen los besteld, ik heb de hele desktop in elkaar gezet maar loop tegen het probleem aan dat wanneer ik de desktop opstart deze 2 seconde aan staan en vervolgens afsluit.

Wanneer ik de kabel bij CPU_PWR op het moederbord los maak dan start de computer wel op.

Ik heb alle onderdelen los gehaald en de schroeven in de kast nagekeken, los gemaakt en opnieuw vast gezet. Ik heb alle onderdelen los gekoppeld (videokaart, harde schijven, randapparatuur) en alleen gestart met één RAM module, CPU, CPU-cooler. Maar elke keer als ik start met CPU_PWR stroomkabel aangesloten start de PC niet op.

Heeft iemand een idee?

Ik gebruik als moederbord: MSI Z370 SLI PLUS en als voeding Seasonic FOCUS+ GOLD 550FX
 
Dan start hij ook niet op maar de devices gaan werken, het moederbord/cpu niet.

Systeemspeaker aangesloten? zo bios beeps al je het geheugen eruit haalt maar de rest laat zitten?
 
Als ik mijn hoofd ATX aansluiting als enige stroom toevoer naar het moederbord aansluit en de andere ATX aansluiting niet (er staat CPU_PWR1 bij) dan start de computer op en blijven bijvoorbeeld de ventilatoren draaien. Maar zodra ik de stroom kabel aansluit op de tweede stroomtoevoer naar het moederbord en ik start mijn PC op dan start deze maar 2 seconde en daarna sluit deze direct af.
 
Ik heb volgens mij geen systeemspeaker erbij gekregen. Ik heb wel de AUDIO_HD kabel aangesloten op het moederbord. Ik hoor geen piepjes en test nu met 1 RAM module. Ik heb nog een andere RAM module liggen maar als ik die erin doe werkt het ook wel met 1 aansluiting op het moederbord maar niet met 2 aangesloten power kabels op het moederbord
 
Ik heb twee DDR4 RAM modules van beide 8GB en heb al geprobeerd om maar één module aan te sluiten en vervolgens in alle vier de aansluiting gedaan, zonder resultaat.
 
Beetje verwarrende uitleg.
Je moederbord heeft 2 voedings-aansluitpunten: de 24 pins ATX_PWR1 en de 8 pins CPU_PWR1.
Jouw voeding heeft :
CPU power connectors 4+4-pins EPS
Daaruit maak ik op dat er 2x een 4-pins connector aanwezig is, die moet je beide aansluiten in de 8-pins aansluiting van het moederbord...deze sluiten naadloos op elkaar aan zodat deze probleemloos past in de moederbord-connector.
De voeding moet dit systeem makkelijk aan kunnen dus het lijkt mij niet dat je daar het probleem moet zoeken, tenzij je maar 1 enkele 4-pins aansluiting gebruikt als voeding voor je CPU.
 
Ik heb volgens mij geen systeemspeaker erbij gekregen. Ik heb wel de AUDIO_HD kabel aangesloten op het moederbord. Ik hoor geen piepjes en test nu met 1 RAM module. Ik heb nog een andere RAM module liggen maar als ik die erin doe werkt het ook wel met 1 aansluiting op het moederbord maar niet met 2 aangesloten power kabels op het moederbord

Speaker zit in de behuizing en de aansluiting is JFP1 op 1 en 4.

En ik vroeg om zonder geheugen, die in A1 en A2 dienen te zitten, op te starten en de bios beeps op te geven, de beide ATX stekkers gebruiken.
Zit er al een videokaart in? zo ja, welke? en die zit goed?
 
Ten eerste bedankt voor de snelle reacties!

Excuus voor mijn onduidelijke omschrijving, ik ben niet heel bekend ermee en zat een beetje met mijn handen in het haar.

Ik ga de optie van Lange Pier zo direct proberen.

Wat Scrapheap zegt klopt, ik heb 2x 4-pins aansluiting en goed aangedrukt in het moederbord, het past ook perfect en ze sluiten idd naadloos op elkaar aan. Echter als ik deze aansluiting (4+4 pins) gebruik dan werkt het dus niet. Zodra ik de 4+4pins aansluit eruit haal werkt het wel. Tenminste met werken bedoel ik dat het systeem aan blijft staan (ik krijg geen beeld). Maar zodra de 4+4 pins aangesloten is en ik druk de aan-knop in dan start het systeem 1-2 seconde op en sluit zichzelf automatisch weer af.
 
Beide ATX aansluitingen zijn nodig en nogmaals, de devices/ventilatoren starten maar niet het mobo, heeft ook weinig zin om het zonder de EATX te proberen, die is voor de CPU.

De uefi sluit de boel af omdat er iets niet goed is.
Info over de graka mis ik.
 
Ik krijg het nare voorgevoel dat de processor mogelijk niet juist in de socket is geplaatst....:shocked::rolleyes:
 
De CPU die ik gebruik is de i7-7700K voor socket LGA1151 en videokaart is een GTX 1070 van MSI
 
Laatst bewerkt:
En de UEFI/BIOS beeps zonder geheugen?

Geen bios beep?
Graka en CPU zitten goed?
 
Ik heb nog geen systeem speaker kunnen vinden die bijgeleverd is met de spullen die ik heb. Ik gebruik als behuizing de "Fractal Design; Define S" en zie op de website (en in de behuizing) geen speaker aanwezig. Ik zie wel de JFP1 aansluiting, maar kan het kloppen daar daar momenteel de kabels zijn aangesloten voor "HDD LED, POWER LED, POWER SWITCH en RESET SWITCH"?

Zodra ik het RAM uit de computer haal en de desktop opstart gebeurd hetzelfde, hij gaat voor 1 - 2 seconde aan en daarna valt die uit.

Ik heb de CPU-cooler los gemaakt en de CPU er weer uit / in gedaan en alles zit goed. De CPU valt in de uitsparingen en het driehoekje zit op de juiste plek (links onder). Ik heb de Grafische kaart los gemaakt en als ik hem vastklik hoor ik hem "vergrendelen" en voor zover ik kan zien is deze goed bevestigd.

EDIT: Zie zojuist wel in het mobo boekje dat ik een speaker kan aansluiten op poort 1 en 4 van JFP2 connector op het mobo. Echter komt er geen kabel uit mijn behuizing voor een speaker (of deze moet goed verstopt zitten ergens..)
 
Laatst bewerkt:
Zonder speaker of buzzer, die zit niet op het moederbord? heb je geen info.
Hij zit naast de JFP1, tis de JFP2.
Zit idd niet in die kast vreemd genoeg.
Uit een andere PC kast even lenen?

Dan kaal, dus zonder geheugen en videokaart proberen.
 
Ik ga even proberen zo'n mobo speaker te lenen/kopen.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken en de tips en trucs!
 
Een buzzertje voor op die aansluitingen kost geen ruk...zoiets als dit bijv.
Heb ik er zelf ook opgeprikt...en werkt gewoon zoals het hoort :thumb:
 
Mijn 7th Gen CPU kan niet omgaan met de z370 lijkt het probleem te zijn. Ik ga nu een z270 kopen en het daarmee proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan