Onbekend toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodolforodolfo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2017
Berichten
4
Op de foto zie je een (Chinees) bluetooth toetsenbordje dat ik onlangs bij Koopjedeal heb aangeschaft. Ik kom er niet achter hoe ik bijvoorbeeld diakritische tekens (accent, tilde, trema) op een letter moet zetten. Ik heb alle toetscombinaties geprobeerd, zonder resultaat.
Er zit geen manual bij en Koopjedeal kan me ook niet verder helpen. Het ding is volgens mij prima, bluetooth werkt zonder haperen.
Is er iemand die dit soort toetsenborden kent?
Bij voorbaat dank.

Toetsenbord.jpg
 
Laatst bewerkt:
De link is naar een bestand op jouw PC.
Wees maar blij dat dat zo niet werkt ;)
 
Welkom op het Helpmij.nl forum.
Soms hebben toetsenborden deze mogelijkheid niet.
Probeer gebruik te maken van spellingscontrole.
Je kan knippen en plakken vanuit een memo, welke je dan op de taakbalk houdt maar ook het schermtoetsenbord van Windows gebruiken. Zoek het schermtoetsenbord bij Help. Het is bij: Tijd en Taal instellingen en: Kies een andere invoermethode. Wanneer dit touch toetsenbord van de juiste indeling geselecteerd is dan verschijnt het in het context menu. Onder Vista selecteer je de Alt toets, geef vervolgens de ASCII cijferreeks in en de-selecteer de Alt toets.
 
Laatst bewerkt:
Dank. Experimenteren maakte me duidelijk dat diakritische tekens wel degelijk gemaakt kunnen worden. De ~ heb ik onder de knie, de rest nog niet. Verschilt volgens mij ook van systeem tot systeem. Het gaat me niet om Windows, ik wil het toetsenbordje juist gebruiken bij Android tablet en telefoon. Hoe dan ook, ik stel de reactie op prijs.
 
Dat is geen kunst want de ~ staat gewoon op een toets en is geen diakritisch teken. Hierbij wordt de klank of betekenis van een letter veranderd door accenten. Daar kan je op het toestel het schermtoetsenbord voor gebruiken.
 
Diakritische tekens zijn bijvoorbeeld ~, " en `. Die staan inderdaad op een toets. Je kunt ze zonder meer op je scherm laten verschijnen. Het probleem is echter dat ze OP een letter moeten komen en niet ernaast. Daar heb je de hulp van een andere toets of combinatie van toetsen voor nodig. Behalve op een ingebouwd schermtoetsenbord, daar zitten alle combinaties "onder" de betreffende toets.
Omdat ik het tikken op een scherm vaak niet prettig vind heb ik dus een extern toetsenbordje aangeschaft een probeer ik uit te vinden hoe het werkt.
 
Dat kan ook nog. Dit is de functie Samenvoegen van de tekstverwerker die gebruikt wordt. Een invoerapparaat doet het zelfde bij mijn weten niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan