adobe Indesign tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agor

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2017
Berichten
13
Kan je met Adobe Indesign tekst vervormen? Bijvoorbeeld: Ik wil van het woord PUT de U wat meer naar onder trekken zodat de U op een put lijkt.
 
is adobe indesign een programmeertaal ??
 
Adobe indesign is geen programmeertaal, maar een dtp(desktop publishing) programma.
 
Dus je kunt een woord niet vervormen? Adobe Indesign.
 
Een woord (tekst eigenlijk) heeft een basislijn waar de letters op staan. Je kunt in ieder geval horizontaal spatiëren, en wellicht ook verticaal. Nooit geprobeerd. Wellicht zul je je toevlucht moeten nemen tot twee tekstvakken. Een voor het woord zonder u (wel met de ruimte) en één voor de U die je dan kunt neerzetten waar je wilt.
Tja, waarom deze vraag bij overige programmeertalen staat, zal wel niemand (inclusief TS) weten :).
 
onderwerp maar verplaatst naar een betere sectie volgens mij.
 
Zoiets bedoel je?

groet,

Just
 

Bijlagen

  • put.png
    put.png
    11,6 KB · Weergaven: 34
Ja, ik bedoelde dat. Maar hoe moet ik dit in Adobe Indesign maken?
 
Ik deed dit in Inkscape. Indesign gebruik ik zelf niet en ben er dus niet voldoende in thuis. In Scribus (een open source dtp programma) wel en daar ziet het er zo uit. Dit is in het Eigenschappenpalet, Tekst, Geavanceerde instellingen. Misschien helpt je dat op weg in Indesign als er zich niemand meldt met kennis van zaken.

groet,

Erik
 

Bijlagen

  • Selectie_063.jpg
    Selectie_063.jpg
    51,4 KB · Weergaven: 55
Kan je het woord dat je gemaakt hebt in Inkscape exporteren naar pdf?
 
Inkscape kan alleen exporteren naar PNG, maar die is weer simpel om te zetten naar PDF.

Zou je aan dit als voorbeeld wat hebben? Het is het goede lettertype natuurlijk nog niet.
 

Bijlagen

  • put.pdf
    8,1 KB · Weergaven: 25
Als het gaat om het boven uitlijnen van tekens van verschillende grootte (wat je lijkt te doen met de U) dan legt deze pagina het uit voor InDesign. Om voor één letter nu een heel nieuw programma te leren/installeren.... Dan ga ik gelijk allerlei zinnen maken van de woorden 'kanon' en 'mug'. :)
 
Niet het geval. Van de letter U is alleen de hoogte veranderd, niet de breedte.
 
Weet er iemand nog woorden waarmee je door een letter te veranderen het voorwerp ziet wat het woord zegt? Het woord put zie je een put in de U als je deze groter maakt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan