• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel indienst jaren optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexvdbergh

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Berichten
6
Goedenavond allemaal,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik loop echt vast in mijn bovenkamer, waarschijnlijk denk ik te moeilijk.
Het is voor jullie vast appeltje eitje om een tip te geven.

Net op mijn nieuwe werk aan de gang krijg ik een mooie uitdaging voor mij rekening.

Mijn opdracht luid:

Ga voor alle medewerkers na hoeveel jaren ze in dienst zijn tot op de dag.
Dat kun je makkelijk uitrekenen en bijgevoegd excel heb ik daar voor gemaakt om het makkelijker te maken(tips aanpassingen zijn welkom).
Maar nu komt de uitdaging, er zijn meerdere medewerkers tussentijds uit dienst geweest.
Nu wil ik de 2 periode bij elkaar optellen en daar loop ik op vast.

Wie kan mij helpen? het zou mij enorm tijd schelen als dit in een excel zo uit te rekenen is en ik zal je eeuwig dankbaar zijn :) :)

Vriendelijke groet,

Alex

Bekijk bijlage datum berekening v1.0.xlsxBekijk bijlage datum berekening v1.0.xlsx
 
Zou wel handig zijn als je ook even relevante periodes in je voorbeeld gebruikt in plaats van 2 gelijke.
 
Kijk eens of je hier iets kunt uithalen.
 

Bijlagen

  • datum berekening v1.0(cobbe).xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 77
Zou wel handig zijn als je ook even relevante periodes in je voorbeeld gebruikt in plaats van 2 gelijke.

Ik heb een voorbeeld gepakt van een werknemer, doe ik het zo goed?
 

Bijlagen

  • datum berekening v1.0 (1).xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 56
Kijk eens of je hier iets kunt uithalen.

Ik zeg goed bezig, mooi helder overzicht hier wordt ik blij van:thumb:.
Is het ook nog mogelijk als hij bijvoorbeeld op 13 jaar 14 maanden en 34 dagen een uitkomst van 14 jaar 3 maanden en 3 dagen uitrekend?
 
Op basis van bestand Cobbe een aanvulling....
 

Bijlagen

  • datum berekening v1.1.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 71
Code:
=DATEDIF($D$2+$D$3;$E$2+$E$3;"Y")&" jaar,"&DATEDIF($D$2+$D$3;$E$2+$E$3;"YM")&" maand en "&DATEDIF($D$2+$D$3;$E$2+$E$3;"MD")&" dagen"
of misschien wel deze formule ipv deze: ?
Code:
=DATEDIF($D$2;$E$2;"Y")+DATEDIF($D$3;$E$3;"Y")&" jaar,"&DATEDIF($D$2;$E$2;"YM")+DATEDIF($D$3;$E$3;"YM")&" maand en "&DATEDIF($D$2;$E$2;"MD")+DATEDIF($D$3;$E$3;"Md")&" dagen"
 
Heb de aanpassing gedaan in mijn bestand.
 

Bijlagen

  • datum berekening v1.2(cobbe).xlsx
    12 KB · Weergaven: 86
Heb de aanpassing gedaan in mijn bestand.

Ok dit is een boven mijn pet show :thumb: goed bezig.
Bedankt alle dit helpt me echt enorm.

Laatste vraag hoe zit het met de schrikkeljaren zijn die hierin meegenomen?
 
Yep!! Alles volgens het boekje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan