• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kun je de formule =Tekst.samenvoegen kopiëren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpflikweert

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2012
Berichten
12
Is het mogelijk om de formule tekst.samenvoegen te kopiëren waarbij de waardes uit de gekopieerde cellen word gebruikt?
Een haast onmogelijke zin, ik weet ff niet hoe ik het anders onder woorden moet brengen. :confused:

Hierbij een voorbeeld bestand, dat zal de zaal wel verduidelijken.
In cel Y2 heb ik een samengevoegde tekst gezet, met gegevens uit 2 verschillende tabbladen.
Ik wil deze formule kopiëren naar de volgende cellen in kolom Y waarbij de gegevens telkens uit de volgende rij gehaald moeten worden.
Dus de tekst die in Y3 komt te staan gebruikt de gegevens uit rij 3, Y4 uit rij 4, enz.

Bekijk bijlage voorbeeld-bestand.xlsx

De reden voor mijn keuze om op deze manier te werken is dat er nog al eens gegevens aangepast moeten worden en ook de tekst waarschijnlijk nog verschillende keren aangepast gaat worden.
 
Is dit het goede bestand?

Nee, blijkbaar niet.... nog een beetje mot met het toevoegen van een bestand hier. :d

Poging 2: Bekijk bijlage voorbeeldbestand2.xlsm

Inmiddels ook al iets verder gekomen.... bij het kopiëren worden niet alleen de cellen met de variabelen telkens met 1 verhoogd maar ook die met m'n tekst in. Dan "leest" hij dus een rij waar geen tekst staat. Als ik de brokken met tekst 5000x kopieer dan is het resultaat wat het moet zijn. Misschien dat er hier iemand is die een eenvoudigere oplossing weet.
5000x kopiëren is in ieder geval nog een stuk sneller dan 5000 regels typen. :cool::D
 
Test deze dan eens:
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(Blad3!$A$2;$A2;$B2;Blad3!$B$2;$C2;Blad3!$C$2;$E2;Blad3!$K$2;Blad3!$D$2;Blad3!$E$2;$F2;Blad3!$L$2;Blad3!$D$2;Blad3!$F$2;$G2;Blad3!$K$2; " en ";$H2;Blad3!$L$2;Blad3!$G$2;Blad3!$H$2;$I2;Blad3!$K$2;Blad3!$I$2;$J2;Blad3!$L$2;Blad3!$D$2)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan