Hoe verticale scrollbar toevoegen aan tabel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
326
Een HTML-tabel, die fungeert als menu, bestaat uit bovenaan een aantal rijen <TR> met menu-items gevolgd door een laatste (hoge) rij met als inhoud een (afzonderlijk) menu in javascript.
Als de menutabel nu evenwel verschijnt/gebruikt wordt op een kleiner laptopscherm, wordt een gedeelte van de bovenste tabelrijen verborgen door het omhoogschuivend menu in javascript.

Tenzij er andere en betere tips zijn kan een verticale scrollbar in de tabel mogelijks een oplossing bieden ?
Hoe codeer ik dan een dergelijke scrollbar in de tabel.
Dank.
 
Ik vergat te vermelden dat het gaat om een frameset met een 'koprij' + een verticale menukolom links + een hoofdkolom rechts. De menukolom bestaat uit een aantal html regels (hyperlinks) en daaronder een javascriptmenu, beide samen vormen één HTML-(menu)tabelfile.
Probleem is : hoe krijg ik de 2 menugedeelten altijd onder elkaar zichtbaar ook op een kleiner scherm (dus zonder dat het JS-deel steeds weer over het bovenste HTML-menustukje schuift).
Scrolling="auto" toegevoegd in het frame voor de menukolom => dit lukt enkel voor het javascript-menu-gedeelte.
Vervolgens met toevoeging van onderstaande CSS-code geprobeerd (in de tabelmenufile) om het bovenste deel (de HTML-links) intact te houden doch bij verkleining van het scherm wordt dit nog steeds 'overschreven' door het JS-deel
<style>
div {
overflow: scroll;
}
</style>

Kan dat wel ? Iemand een codetip om uit te proberen ?
Dank
 
Laatst bewerkt:
Ik vergat te vermelden dat het gaat om een frameset met een 'koprij' + een verticale menukolom links + een hoofdkolom rechts. De menukolom bestaat uit een aantal html regels (hyperlinks) en daaronder een javascriptmenu, beide samen vormen één HTML-(menu)tabelfile.
Begrijpelijk dat je niet snel een reactie krijgt. Een frameset en een menu in tabelvorm werken we zo'n 10 jaar niet meer mee. Het zijn onvriendelijke pagina's voor de bouwer, de bezoekers en de zoekmachines.
Voor jouw vraag vind je de oplossing bij overflow-x en overflow-y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan