Schakelen visueel/tekst werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renske60

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
116
Hallo allemaal,

Mijn site draait nu op WordPress 4.9. En sinds een paar dagen kan ik bij het schrijven/bewerken van pagina's en berichten opeens niet meer schakelen tussen de standen Visueel (wysiwyg) en Tekst (tekst met code). Erg onhandig natuurlijk.

Het begon ermee dat de twee tabs voor Visueel en Tekst nog wel zichtbaar waren, maar dat pagina's en berichten op Tekst stonden. Ik kon niet meer schakelen naar Visueel.
De helpdesk van de hosting service probeerde me op weg te helpen, maar daarna bleken beide tabs verdwenen te zijn en stond nog steeds alles op standje Tekst.

Ik heb me suf gezocht (ook in de instellingen) om te zien of die schakelknoppen ergens anders zaten. Nee dus.
Ik heb ook recente backups van de site teruggezet en WordPress 4.9 een paar keer opnieuw geinstalleerd maar dat hielp allemaal niks.

Hoe moet ik dat oplossen? Of kun je in WP 4.9 sowieso niet meer schakelen tussen Visueel en Tekst?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hartelijke groeten,

Renske Cramer
 
Laatst bewerkt:
Ik ga iets heel stom zeggen kan je eens kijken of je js aan staat.
 
@kenikavanbis Dank voor je reactie! Ik ga waarschijnlijk iets heel stoms vragen maar: wat bedoel je met js? <bloos> En eh, waar/hoe kan ik zien of dat js aan staat?
 
Misschien een addon zoal uBlock o.i.d?
 
@PHP4U Nee, ik heb geen addons die kwaad kunnen in dit opzicht. Ik heb ook geen nieuwe addons geinstalleerd.
Er is aan de hele hard- en softwareconfiguratie niets veranderd. En tot het moment dat die knoppen verdwenen, draaide alles als een zonnetje.
Ik heb ook nog gecheckt of een update van een WP-plugin dit kon hebben veroorzaakt. Ik heb ze allemaal uit- en vervolgens weer aangezet. Maar nee, ook dat niet.
 
Heb je nog een oudere browser?
 
Welke add-ons en extenties?
 
Add-ons: AdblockPlus, Disconnect, Ghostery, HTTPS Everywhere, LastPass, Traffic Light
Extensies: geen voor zover ik weet en kan zien. Wel 2 plugins: open h264 videocodec en Shockwave Flash.
Dit hele soepje staat er al heel lang in en heeft so far geen problemen opgeleverd
 
Hallo allemaal,
Vanmorgen heb ik WP bijgewerkt van versie 4.9.0 naar versie 4.9.1, die gisteren is gereleased.
En tot mijn verrassing en intense blijdschap is het probleem nu opeens opgelost!
Bedankt voor jullie hulp.
Hartelijke groeten,
Renske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan