Hulp gevraagd bij Netgear ReadyNAS DUO

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
B0063E3ZPO_ReadyNASDuo_FrontBack_lg.jpg

Beste mensen.

Ik heb de volgende situatie:

De Netgear ReadyNAS DUO v2 (RAIDiator 5.3) is aangesloten op de router en de bestanden zijn zichtbaar op de computer.

Wat ik nu wil/zoek:

* een link naar een webportal voor online toegang
* een gebruiksvriendelijk mapje of 'schijf' of wat dan ook op de desktop van verschillende apparaten naar keuze
* toegang via een app of wat dan ook op diverse mobiele apparaten

Bedankt voor het meedenken!
 
Wel link wat je wilt.... :eek:
Waarom... als je dit zelf niet voor elkaar kunt krijgen betekent het dat je het ook niet zelf beoordelen kunt dat het veilig is....:rolleyes:

Tuurlijk zijn er opties:
sftp of ftp: zou ik niet doen, sfpt is wel wat veiliger dan ftp
smb: idem , zitten nog wel wat gaten in.
webdav: veel voor Linux en MacOS in gebruik.

Als je webdav in kunt schakelen via poort 443 dus als https is het een van de veiligste.
Port forwarding in de router uiteraard naar de NAS.

Mobiel: voor Iphone is er een super eenvoudige webdav app.
Voor Android idem

Online via laptop of PC: MacOS en Linux daar zit er standaard in. Gebruikers zouden het moeten weten....als jij het goed instelt en user-id en ww doorgeeft.
Windows: is soms een stuk lastiger ivm authentificatie problemen. Google is your friend hoe je dat op moet lossen, ik ga het nu niet uitzoeken als jij mss afhaakt....:eek:

Maar nogmaals: als je het niet goed opzet... dan heb je een flink lek naar je NAS toe....:eek:
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de software van deze nas niet.
Maar staat in de handleiding niet welke poort er gebruikt wordt.
die zul je dan in je router moeten openzetten en dan kun je normaar met jouw ip : poortnummer de nas kunnen benaderen vanuit waar je maar wilt.
welke apparaten wil je in een map zien ?
en de toegang via een ap lees dit eens, wel engels.
https://community.netgear.com/t5/Using-your-ReadyNAS/Android-app-to-browse-readynas-duo/td-p/788074

Oké, helder. Maar hoe zet ik een poort open? Dank je!
 
Wel link wat je wilt.... :eek:
Waarom... als je dit zelf niet voor elkaar kunt krijgen betekent het dat je het ook niet zelf beoordelen kunt dat het veilig is....:rolleyes:

Tuurlijk zijn er opties:
sftp of ftp: zou ik niet doen, sfpt is wel wat veiliger dan ftp
smb: idem , zitten nog wel wat gaten in.
webdav: veel voor Linux en MacOS in gebruik.

Als je webdav in kunt schakelen via poort 443 dus als https is het een van de veiligste.
Port forwarding in de router uiteraard naar de NAS.

Mobiel: voor Iphone is er een super eenvoudige webdav app.
Voor Android idem

Online via laptop of PC: MacOS en Linux daar zit er standaard in. Gebruikers zouden het moeten weten....als jij het goed instelt en user-id en ww doorgeeft.
Windows: is soms een stuk lastiger ivm authentificatie problemen. Google is your friend hoe je dat op moet lossen, ik ga het nu niet uitzoeken als jij mss afhaakt....:eek:

Maar nogmaals: als je het niet goed opzet... dan heb je een flink lek naar je NAS toe....:eek:

Dank je! Heel volledig. Maar hoe doe ik dat? En ik heb denk ik een wachtwoord nodig om toegang te krijgen tot de NAS? Dat is toch wel veilig?
 
Het belangrijkste: kijk de handleiding na van de NAS, daar hoort in te staan welke opties mogelijk zijn.
snap je het niet kom je terug voor aanvullende vragen.
Het probleem is dat als je zelf niet snapt wat je doet, je heel onveilig bezig bent... en dat wil je vast niet.
Dus je zult ook zelf energie in het leren ervan moeten steken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan