Ervaring met Cloudback-up?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Krijg van Norton een e-mail waarbij op het belang wordt gewezen van het maken van back-ups. Ook staat hierbij maak back-ups in de Cloud. Let op, dat er gebruik wordt gemaakt van twee-stapsverificatie. Geen uitleg wat dit dan is!

Nu zoek ik op internet. Daar staat:
How can I be sure my data is safe?
Four key reasons.
1. We encrypt your data when it’s being transferred over the Internet to our data center.
2. We encrypt it again when it’s at the data center.
3. We make multiple copies of your data to back up your backup.
4. ALL of our storage uses RAID technology, so your data is simultaneously written across multiple hard drives. In the event of a hard disk failure, the server will continue to run without interruption and your data is protected.
Geweldig deze beveiliging.

Een pakket kost ongeveer 50,- euro per jaar als ik het goed zie en omvat 25GB. Dan denk ik, wat is nu 25 GB en wat kost meer GB's. Het antwoord kan ik niet vinden.

Dan vraag ik mij af wat als bij de pc het besturingssysteem defect is. Normaal start ik dan op van een DVD (recovery disk) of USB-stick en herstel van externe HDD's. Kan ik ook niets over vinden hoe de werkwijze bij in de Cloud is. Er staat wel bij any we-connected computer. Mijn ervaring is juist, als er problemen zijn, heb je geen internetverbinding!

Maar nu komt het. In het eerste deel wordt geschreven dat alles zeer veilig is. Nu staat er de vraag.
Is there an easy way to share some of my backed up files?
We wouldn’t have asked the question otherwise. But seriously, only Norton Online Backup lets you share any size files you’ve backed up with a simple link that you can then email to friends.
Dus met andere woorden die toegang tot de bestanden is heel eenvoudig en helemaal niet zo veilig.
Dan staat er nog een erg toepasselijk stukje humor.

How many data servers does it take to screw in a light bulb?
None, because our data servers are dedicated to storing your data. And they can do that in the dark or light.
Ja, dat 'dark' is mij nu wel duidelijk! Ik weet niet hoe het bij andere Cloud dienstverlening is, maar Norton/Symantec vertrouw ik voor geen cent.
 
en wat is nu je vraag?
 
Beste puppie,
Een dergelijk antwoord komt de laatste tijd vaker voor en komt mij vreemd over. Als jij kunt aantonen dat in de forumregels staat dat het verplicht is een vraag te stellen dan moet ik mij daar bij neerleggen. Ik kan dit niet vinden. Is mij ook niet duidelijk dat er altijd vragen of problemen zouden moeten zijn. Je wilt wel eens gewoon ervaringen met anderen delen.
Er staat op Helpmij.nl:

Een forum is een manier om te discussiëren met mensen, je kunt dit vergelijken met een papiertje wat je op een prikbord hangt. Op dat papiertje schrijf je een vraag, of iets wat je kwijt wilt. Onder dat papiertje van jouw, prikken andere mensen meer papiertjes met hun reacties. Zo ontstaat er een discussie, of in het geval van Helpmij.nl, reacties van mensen die jou proberen te helpen met jouw probleem.

Een goede reactie zou kunnen zijn. Kijk, ik heb goede ervaringen met Cloudback-up. Werk er dagelijks mee en twee-stapsverificatie wil zeggen... Maak gebruik van.. en betaal... voor ...GB per maand/jaar. Een back-up herstellen zonder internetverbinding los je zo op ...

Het delen is niet zo eenvoudig als het lijkt, je moet wachtwoord.. afstaan aan derden maar kunt dit begrenzen.

Het kan van een forum niet de bedoeling zijn om tegen de leden en deelnemers te zeggen koop eerst maar die fluthardware- en software maar met de vragen en problemen kun je hier altijd terecht.

Maar goed, het is duidelijk dat er geen tot weinig belangstelling is om ervaringen te delen.
 
Ik had nog wel een vraag... maar die vervuilt dit topic ;)

Oja, ik vind het delen van ervaringen trouwens erg goed!
Mss voor de TS wel handig iets er over bij te zetten zodat je de verwachtingen of en hoe anderen kunnen reageren wat modereert.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan