Image Branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Berichten
221
Hoi, ik maak gebruik van WinPE 10-8 van Sergei Strelec.
Deze ISO schrijf ik dan naar USB.
Ik wil echter deze ISO naar een externe harde schijf schrijven. Voorheen gebruikte ik Rufus om die ISO naar USB te schrijven.
Echter, als ik deze ISO met Rufus naar een externe harde schijf wil schrijven, wordt de gehele harde schijf geformateerd, ook als er meerdere partities op staan.
Mijn vraag is nu, Is er een programma waarmee ik een opstartbare harde schijf kan creëren, waarbij alleen maar 1 partitie wordt gebruikt,in plaats van de gehele harde schijf.
 
Neen, tenzij je al de juiste bootpartitie op die disk hebt staan en de iso niet met Rufus overzet maar handmatig uitpakt en copyed naar de juiste partitie.
Dus... de schijf MOET dan al geschikt zijn voor wat WinPE 10-8 van Sergei Strelec."" nodig heeft om op te starten....

Als iemand wel weet hoe het anders kan.. dan ben ik wel heel benieuwd hoe dat kan en heel graag met bron vermelding, dan leer ik ook weer bij.
Maar ik vrees van niet.

PS: je kunt de data van die schijf uiteraard ook backuppen en toch Rufus gebruiken en daarna de zaak aanpassen mbt de overige partities (dus weer aanmaken...) en de data daarvan terugzetten. Is meer werk maar wel trefzeker.:cool:

edit:
WinPE 10-8 van Sergei Strelec. ... die kende ik nog niet. Wel die van Gandalf, die is zeer betrouwbaar, nog nooit malware in aangetroffen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ja, dat heb ik al eens gedaan. Iso schrijven met Rufus en daarna de partities aangepast en de data weer gekopieerd.

Maar je moet weten, dat ik van 9 computers een backup op de tweede partitie heb staan, en bovendien heb ik ook nog liberkey en portable apps er op staan. Schijf is 2TB.
Dus om na elke update van WinPE 10-8 de data te kopieren en daarna terug te zetten is een beetje teveel van het goede.

Maar de eerste optie, om handmatig uit te pakken en overzetten naar de juiste partitie, dat zal ik eens gaan proberen.
Dank voor de tip.
 
Maar de eerste optie, om handmatig uit te pakken en overzetten naar de juiste partitie, dat zal ik eens gaan proberen.Dank voor de tip.
Lukt dus alleen als die partitie geldig is voor het booten van WinPE 10-8 van Sergei Strelec.

Maar je moet weten, dat ik van 9 computers een backup op de tweede partitie heb staan, en bovendien heb ik ook nog liberkey en portable apps er op staan. Schijf is 2TB.
Dan doe je het toch handmatig voor 1 pc.. en vervolgens kloon je de 1e partitie naar de overige pc's zonder dan de data partitie in gevaar komt...
PS: dat ontheft je ng niet om van alle data een backup te hebben.
BTW: in wat voor een soort omgeving heb je zo'n set van 9 pc's nodig, just curious...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zo'n beetje de computerfreak van het dorp. En om mensen te kunnen helpen heb ik

Ik heb zelf zo'n 9 pc's.

1 x Laptop (Ubuntu)
1 x Laptop (Ubuntu Test PC)
1 x Laptop (Android Test PC)
1 x Laptop (Scherm kapot, wordt nu gebruikt met extern scherm als Photo Frame)
1 x Laptop (Dualboot Windows 7 en 8)
1 x Laptop (Windows 10)
en nog een paar oudere PC's welke waarschijnlijk toch worden opgeruimd binnenkort.

Ik heb van alle computers een Image gemaakt. Verder heb ik nog enkele Images van familieleden en kennissen.

Backups welke ik maak, zijn van een schoon systeem, inclusief standaard programma's welke men graag wil hebben. Gaat er iets fout, dan krijgt men een schone PC terug, maar alles wat men er later zelf aan heeft toegevoegd, moet men zelf weer installeren.
Het enige wat ik van de oude partitie kopieer zijn de data. De rest gaat weer op nul.
 
Hoi, het is gelukt.

Op een USB stick WinPE 10-8 geïnstalleerd. Hierna de partitie van de USB stick gecloned naar de USB harde schijf partitie.

Is allemaal niet zo moeilijk, als je het maar weet. Dank je wel voor de tips.
 
Mooi & graag gedaan, en... je bent er mooi druk mee, maar als iedereen blijf ben jij vast ook heel gelukkig....:cool:
PS: leuk veel Ubuntu spul, voor mensen met een smalle beurs of oprecht Linux adepten?
Netjes al die images, als iedereen dat deed was het forum een heel stuk rustiger.....:eek:
Ben ook een image voorstander. Van de home-built servers voor mijn zoon de muziek fotograaf, ligt zelf een kant en klare identieke HD klaar... Server uit, stekkers omzetten, server aan en weer online (<5 minuten). Draait op Debian (Jessie) met webdav of remote de foto's te beheren (sinds 2011).

Edit: heb jij een goede image download locatie. Die van de MEGA share bevat veel virussen.

Win64:Malware-gen RWEverything_x64.exe
Win64:Malware-gen RecoverKeys_x64.exe
Win32:Malware-gen DiskMaster_x86.exe
Win32:Malware-gen Farstone_x86.exe
Win32:Malware-gen RecoverKeys_x86.exe
Win32:Malware-gen cpuz_x86.exe
Win32:Malware-gen renegator_x86_Eng.exe

Oja nog verder gegaan met MWB:
Generic.Malware/Suspicious, AOMEIDDM_X86.EXE
Generic.Malware/Suspicious, DRIVECLONE_X86_ENG.EXE
RiskWare.BulletsPassView, NIRLAUNCHER_ALL_ENG.EXE
Generic.Malware/Suspicious, ABR_X86_ENG.EXE
Generic.Malware/Suspicious, AMMYYADMIN_ALL.EXE

wordt je niet vrolijk van.....
Kan me niet voorstellen dat dit allemaal false positives zijn...
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al schreef, ik download images op een externe harde schijf van 2 TB. WinPE 10-8 neemt maar iets van 3.8 GB in beslag. Dus ik heb nog genoeg ruimte over voor images.
En alleen maar een kaal geïnstalleerd systeem eventueel aangevuld met MSOffice (indien Windows, bij Ubuntu niks extra's).
Data moet men op een andere schijf of partitie bewaren. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid. Als men een stabiel systeem heeft met aanvullingen, wil ik nog wel eens een extra image maken, Maar alleen bij uitzondering.
Indien een kaal systeem, kan men mij ook niets verwijten i.v.m. PRIVACY. (Daar is de hele wereld tegenwoordig mee bezig).
Is er iemand met problemen, probeer ik dat eerst op te lossen, lukt dit niet, dan krijgen ze een image terug, die ik dan wel direct laat updaten.

Vanuit WinPE 10-8 maak ik de images met AOMEI Backupper. Maar TrueImage en EAseus zijn ook mogelijkheden.

Ikzelf heb nergens problemen mee, want mijn hoofdsysteem is Ubuntu, en dat is niet ontvankelijk voor virussen of malware.
En mijn Windows systemen heb ik ook geen probleem mee, die gebruik ik alleen om anderen te helpen. Probleem, kale image terug en niks aan het handje.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb nergens problemen mee, want mijn hoofdsysteem is Ubuntu, en dat is niet ontvankelijk voor virussen of malware.
En mijn Windows systemen heb ik ook geen probleem mee, die gebruik ik alleen om anderen te helpen. Probleem, kale image terug en niks aan het handje.
Uuuh?
Dat je met Ubuntu geen windows exe problemen hebt dat geloof ik meteen....immers Linux.
Maar als een van de tools op een Windows systeem gebruikt met de USB stick met "WinPE 10-8 van Sergei Strelec" erop.... dan loop je wel het risico dat je die systemen besmet met virus/trojans... Mijn virusscanner sloeg alarm toen ik met Rufus de USB stick maakte.
Van de iso waren de MD5 en SH1 bekend en die waren ok, dus dat betekent dat ze er al in zaten bij het maken van die MD5 en SH1 (checksums om te kijk of er gerommeld is met de iso. Tenzij het de opzet was om de wat argeloze gebruiker te laten denken... ooh er zit een checksum bij dus zal het wel goed zijn ... mooi niet dus).
 
Ik heb onder Windows met de WinPE schijf nog geen problemen ondervonden, ook geen waarschuwingen van een virus scanners.
 
Welke download link heb je gebruikte (de echte link dus, niet een pagina waar er tien op staan..)?
 
http://sergeistrelec.ru/ Dan klik je op de link van de engelse versie. As je naar benden bladerd, zie je vier links.

file.karelia.ru
file.karelia.ru
file.karelia.ru
file.karelia.ru


Dat zijn 4 rar bestanden. Het duurt een aantal uren voordat ze binnen zijn. Daarna uitpakken en de rest wijst zich.
 
Ok. tnx. Zal eens kijken of die wel goed is.
Ik heb die Mega gebruikt, maar aangezien de MD5 en SH1 gelijk zijn, verwacht ik niet veel goeds....
Die ga ik uiteraard weer checken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan