Pc lijkt zich steeds te rebooten

Status
Niet open voor verdere reacties.

raytjesars

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2017
Berichten
4
Hallo,ik heb gister mijn pc in elkaar gezet. Echter als ik hem probeer aan te zetten, gaat hij een halve seconden aan en daarna valt hij weer uit. Alles dubbel nagekeken maar ik zie geen gekke dingen. Hieronder mijn setup.

Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
MSI Z370 GAMING PRO CARBON
Cooler Master MWE Bronze 650
Cooler Master MasterLiquid 240
MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G
Phanteks Eclipse P400S
989400 Samsung 960 EVO 250GB
Intel Core i7 7700k

Ik zit met mn handen in het haar.

Groetjes
Raymon
 
Even bij het begin beginnen voor alle zekerheid, je weet maar nooit:

Afstandsbusjes gebruikt onder het moederbord?
 
Nou. Ik heb het precies gedaan zoals in de handleiding stond. Er zaten geen plastic buisjes bij. Alleen voor aan de voorkant bij de koeler zelf
 
Volgens mij heb ik er zo geen bij de hand. Lijkt heel vreemd. Tis echt een halve seconden
 
Ik denk dat ik eerst alles eraf haal. Behalve de koeler/cpu/mobo en voeding. Misschien dat de led enzo kortsluiting maakt
 
Het moederbord wordt vrijwel altijd tegen de zijwand van de behuizing geplaatst. Voordat je dat doet, moet je veelal eerst afstandsbusjes (bij)plaatsen. Die zorgen ervoor dat het moederbord geen direct contact maakt met het metaal van de behuizing, wat kortsluiting zou veroorzaken.

Om te bepalen op welke plekken afstandsbusjes moeten komen, kun je het bord het beste even tijdelijk in de kast houden en kijken waar de schroefgaten van het bord precies zitten. Een volledig ATX moederbord heeft negen schroefgaten, een Micro-ATX bord meestal acht. Op die plekken zitten in de zijwand van de behuizing ook schroefgaten, waar de afstandsbusjes eenvoudig met de hand in kunt schroeven.

Bron: https://nl.hardware.info/reviews/5826/10/bouw-je-eigen-pc-2014-workshop-stap-6-moederbord-plaatsen

Plaats je die busjes niet, dan komt het moederbord dus rechtstreeks in contact met het metaal van je kast, met grote kans op kortsluiting.

Ik zeg niet dat dat 100% de oorzaak is van je probleem, maar de kans is groot
 
Met een bril zie je alles kleiner. Meestal werkt een nacht er over nadenken en vaak het aan een ander laten zien. Het moet iets fundamenteels wezen als er geen piep komt en de computer zo snel uitschakelt. Dus de vereisten goed nalezen van de componenten zoals welke processor met welke firmware. Misschien moet je controller nummer 0 gebruiken voor de eerste harde schijf, is er geen goed batterijtje geplaatst, draait de fan niet of niet op precies de goede aansluiting want er zijn er vaak meerdere, is er een jumper voor de kast beveiliging geplaatst of de reset jumper op de verkeerde pennetjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan