Laptopscherm Acer Aspire voor 40% zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dderek

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2017
Berichten
5
Hoi,

Een tijdje geleden begon de rechterkant van mijn laptopscherm zo nu en dan te flikkeren. Na verloop van tijd kwam het stuk scherm vaker op zwart te staan. Wanneer de schermstand iets aangepast werd, verdween de zwarte strook weer. Ook druk zetten op bepaalde stukken van de schermhouder hielp om het probleem tijdelijk op te lossen. Op een gegeven moment werkte deze tijdelijke oplossing helaas niet meer en bleef het stuk scherm zwart. Het interessante is dat precies 2/5 van het scherm kapot is, dus misschien kan het te maken hebben met connectors tussen laptop en laptopscherm?

Ik heb het scherm al eens open gemaakt, het scherm losgehaald en vervolgens het scherm weer vast gemaakt. Dit haalde echter niks uit. Mijn vraag is nu of het scherm eenvoudig te repareren is en of dit zelf te doen is. Mocht iemand met verstand van zaken nodig zijn om het op te lossen wat gaat zoiets dan ongeveer kosten? Het gaat om een Acer Aspire V5. Mochten jullie een foto nodig hebben van het probleem dan maak ik die graag.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet,

Derek
 
Zal waarschijnlijk een breuk in de flatcable zijn die het scherm aanstuurt.
Dit is wel te repareren en voor niet al te hoge kosten.
VDK-P weet daar zeker iets over..
 
Bedankt voor je antwoord. Wat bedoel je precies met VDK-P? Is dat iemand hier op het forum?
 
Inderdaad, ook iemand op dit forum, en wel deze persoon.
Deze repareert veel laptops en weet er erg veel van..
Hij zal deze post ongetwijfelt lezen en wellicht met een reactie komen..
 
Hallo

Volgens mij met deze symptomen --> zo goed als zeker een defekt t.f.t/l.c.d. paneel. ( interne verbindingen )

Een foto kan verhelderend zijn.

Typenr is nuttige info om te weten welk scherm er precies gemonteerd is (diameter / l.e.d. of c.f.l. backlight , etc ...)

Meestal koop ik deze op e-bay (neem wel een verkoper met deftige feedback)

Zelf vervangen is haalbaar . (zie ettelijke t.u.t.'s op b.v.b. you-tube)

Pry open tools zijn niet echt nodig , maar wel handig om vlot te demonteren. (bezel v/h scherm)

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...570.l1313&_nkw=iphone+pry+open+tools&_sacat=0


Voorbeeld van l.c.d. paneel:

http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-ACE...582771?hash=item58de5a5033:g:xBQAAOSweW5Vdq1Q

Peter
 
Hierbij een foto van het probleem:
WhatsApp Image 2017-12-01 at 22.30.55.jpeg

Type: V5-573G-54218G50aii

Mocht je nog andere informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.
 
Bedankt voor je antwoord. De prijs valt gelukkig mee, had het erger verwacht. Momenteel gebruik ik inderdaad een mat scherm, maar een glad scherm is ook prima.

Ik ga het even nalopen en vervolgens zal ik het scherm gaan vervangen.

Dank voor de hulp!
 
Scherm is erop gezet en alles werkt weer prima, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan