Internetverbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Betibu

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2016
Berichten
43
Dag iedereen,
Ik weet niet goed onder welke rubriek deze vraag te plaatsen, glasvezelkabel of telefonie. Ik vraag me namelijk af of het internetverbruik bij beide hetzelfde is.
Wanneer ik in België op internet zit (met snelle verbinding en glasvezelkabel) dan verbruik ik zo'n 15 tot 35 giga per maand, staat op mijn facturen. Ik kijk geen films via internet en speel ook geen spelletjes, maar verder staat internet wel dagelijks en heel vaak open voor professionele doeleinden, internetshoppen, sociale media, af en toe een YouTubefilmpje (niet veel), zo'n dingen. Al bij al vrij veel, maar weinig films, hoewel soms eens een replay van een nieuwsuitzending of van een gemiste TV-uitzending.

In Frankrijk maak ik van mijn telefoon een hotspot (beveiligd met wachtwoord) en om op internet te gaan maak ik gebruik van 4G. Ik verbruik er zo'n 10 giga per 10 dagen, maar ik beperk mijn internet stevig, door bijvoorbeeld niet naar internetshops te gaan of op sociale media te zitten, geen filmpjes kijken (dat voel ik meteen heel hard). Uiteraard sluit ik internet telkens af als ik er niet op zit, meestal sluit ik zelfs de hotspot af maar dat verandert niets. De giga's vliegen voorbij aan ongeveer 10 GB per 10 dagen. Akkoord, dan kom je nog 'slechts' uit op 30 GB per maand, maar ik heb in Frankrijk met die hotspot wel een echt beperkte aanwezigheid op het net en helemaal geen filmpjes.

Daarom vroeg ik me af of het internetverbruik met glasvezelkabel misschien veel 'lager' ligt dan wanneer je op 4G zit? En hoe komt dat dan? Of hangt er met 4G misschien van af waar je je bevindt of het veel of weinig verbruikt (ik bevind me in landelijk gebied met weinig masten, en de SIM-kaart is van een Belgische provider).

Of is het zo dat mijn Belgische factuur misschien een fout bevat, en dat ze het niet hebben over verbruikte MB zoals ze zeggen, maar over verbruikte GB? Is 15 à 35 GB normaal voor het gebruik dat ik maak van internet? Of moet het zijn, 150 à 350? Maar 15.000 MB is toch (ongeveer) 15 GB?

Dank voor het antwoord,
Betibu
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan