Formulierwerkt op de ene pc wél, op de andere niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Merkwaardig: ik heb een site laten bouwen in Joomla. Daarop een aantal formulieren. De formulieren werken allemaal prima op één na. Die ene werkt wél probleemloos op de pc. tablet en smartphone van de designer (ik heb er naast gezeten bij het testen...), maar op mijn eigen pc (W10) krijg ik bij het verzenden voortdurend de foutmelding "er gaat iets mis, probeer het nog eens".; Diverse invulvarianten geprobeerd, ik vergeet echt geen verplichte velden etc. Zowel in Firefox als Chrome, dus het ligt ook niet aan de browser. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken? En waarom alleen dat éne formulier en niet die andere?
 
Laatst bewerkt:
Kennelijk heeft het toch te maken met de browser die je gebruikt bij windows 10. (ik denk dat het daar fout gaat) Is dat EDGE bijvoorbeeld. Probeer een andere browser.

En misschien lig het aan de versie van Joomla. Of er is iets mis met een plugin die je moet installeren bij W 10. Updaten wellicht.
 
Laatst bewerkt:
Zowel in Chrome als in Firefox als in Edge gaat het fout! Mijn W10 wordt automatisch geupdated. Mijn eigen pc heeft verder met Joomla niets van doen. Bij de designer wordt Joomla voortdurend uptodate gehouden. Ik probeer alleen als willekeurige bezoeker van mijn site het aangeboden formulier in te vullen. En dat schijnt dus vanaf mijn eigen pc niet te lukken....
Voor mijzelf geen ramp, maar ik wil er wel graag zeker van zijn dat ándere site-bezoekers er op hún pc geen probleem mee ondervinden. Dat leidt tot afhakende klanten...
 
Dan is de opmaak kennelijk toch niet goed in dat formulier. En inderdaad contact opnemen met de designer. Er hoeft maar een . of , verkeerd te staan en het werkt niet.
 
Maar waarom wordt dat formulier dan vanaf ándere pc's, tablets en smartphones kennelijk wél goed verzonden???? (ook op een laptop van mij gaat het wél goed). Alleen mijn eigen pc lijkt het te vertikken (voorzover we nu kunnen nagaan). Anderen mogen het ook proberen om te testen: het gaat om een gewoon helemaal openbaar formulier https://heuvellandcultuur.nl/index.php/evenementen/evenement-aanmelden . Je kunt gewoon een fake-evenementje aanmelden als het maar duidelijk is dat het om een test gaat. En het afzender emailadres zal wel een correct adres moeten zijn.
 
Nee ik kreeg niets binnen en heb ook niet gezien dat het werd verzonden. :(
 
Het is gelukt. :thumb: en een mailtje gekregen
 
Laatst bewerkt:
Na het invullen krijg ik een bevestiging per email. Getest met IE 11 op Win 10 machientje. Voor de zekerheid wel mijn "gooi direct weg" emailadres gebruikt :d
 
Ik heb er netjes 2 binnengekregen van manamana en bron. En netjes meteen weggegooid hoor, hoewel ik het wel leuke evenementen vond die jullie aangemeld hadden ;) . Vanaf mijn smartphone gaat het ook helemaal fout heb ik nu ontdekt. Zou het iets met mijn eigen IP-adres te maken kunnen hebben ofzo??? (maar vanaf een andere laptop ging het óók goed ... ). Kortom, niemand snapt hier iets van......
 
Laatst bewerkt:
[FONT="]Dan vermoed ik dat je formulier niet responsive is. Welke extensie heb je gebruikt voor je formulier?[/FONT]

Het is perfect responsive op mijn smartphone...En de designer heeft het vanaf een andere smartphone óók weer geprobeerd. Bij hem ging het wél prima.... En zelf heb ik er verder ook nauwelijks verstand van helaas, niet van Joomla en niet van formulieren maken.
 
dat je formulier niet responsive is
Je bedoelt cross browser of cross platform. Responsive gaat bij websites over de weergave van de pagina op verschillende apparaten.

@Itk Hoe wordt de email in het cms verstuurd? mail, sendmail of smtp? Je kan een andere verzendmethode proberen.
Vul het formulier op je laptop eens in terwijl de virusscanner & firewall uit staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan