• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

programmaprobleem Private Sub userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

dido04

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2016
Berichten
21
In onderstaande code heb ik een probleem. Ik ben hier al een paar dagen aan het zoeken, maar ik vind geen oplossing.

In een userform heb ik een commandbutton en een textbox met een tweede commandbutton.

Bedoeling is dat bij de eerste commandbutton een + ingevoerd wordt in de eerste vrije cel van de A kolom (startende van A153) en met de 2de commandbutton dat de tekst van de txtbox in de eerste vrije cel van de D kolom komt (startende van D153).

Het invoeren van de tekst uit de Textbox met de commandbutton lukt wel, maar de + zet hij niet in de eerste vrije cel (vb. A153) maar in A167.

Dit is de code

Private Sub CMDPOSITIEF_Click() 'eerste command button

Dim WS As String

WS = Sheets("NAVIGATIE").Range("AR13").Value

Range("A152:A163").Select
Sheets(WS).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = Sheets(WS).Range("AS13").Value

End Sub

Private Sub CommandButton1_Click() 'tweede commandbutton

Dim WS As String

WS = Sheets("NAVIGATIE").Range("AR13").Value

Sheets(WS).Select

Range("D152:D163").Select
Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Value = Me.TXTNOTA.Value
Range("A1").Select
End Sub

Kan iemand me helpen aub?

Groetjes
Dido
 
Het helpt om een voorbeeldbestand bij te voegen. Ik kan i.i.g. uit de code niet halen wat er aan de hand is. Een tweede goed gebruik is overigens om codes tussen code tags te zetten. Dat komt de leesbaarheid ten goede
 
Ik gok dat er in de cellen tot A167 dan toch nog iets staat waardoor ze niet als lege cellen worden gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan