half internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
1.192
Ik en mijn computer zijn 't niet eens.
IK heb een nieuw format aangemaakt voor WinXp, maar zodra ik op 't net wil inloggen kom ik telkens op de ph440 error. Ik mag van geluk spreken dat ik de helpmij site nog kan bereiken.

Omdat internet zo'n slechte verbinding geeft heb ik er Chrome of Firefox op willen zetten, maar dat gaat halverwege verkeerd door een ontbrekend bestand.
M'n pogingen om MijnKpn te bereiken vallen in duigen, omdat de installatiedisk volhoudt dat er geen netwerk kaart is aangesloten.
Dus zodra ik naar internet ga, kom ik wel op msn.com, of google.
Doorklikken geeft weer een php error.

Ik heb dus wel een WinXp toepassing met Servicepack3, maar een halve internet aansluiting.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?
 
Wat je zou kunnen doen is XP vaarwel zeggen.
Hier is geen ondersteuning meer voor.

Anders kijken welke drivers je nodig hebt voor je netwerkkaart en die op een andere pc binnen halen.
Daarna installeren op de xp machine, bijvoorbeeld met een usb stick.
 
Inderdaad, ik dacht ook dat XP totaal onveilig is. Genoegzaam bekend door alle aanvallen op deze systemen.
 
Wanneer er software is aan te wijzen waarmee het fout gaat, dan deze helemaal weghalen en opnieuw (uit andere bron) herinstalleren.

De foutmelding is denk ik niet letterlijk overgenomen maar slaat mogelijk op slechte drivers. Hiervoor is misschien iets te zien bij Apparaatbeheer. In dit geval zal de netwerk component niet goed werken of geen geschikte driver hebben. Een USB netwerk adaptertje geeft in dat geval uitsluitsel maar misschien is het wel meteen duidelijk dat de driver ervan niet de juiste is voor XP sp3. Een door Windows aangeboden standaard driver is onbetrouwbaarder dan een meegeleverde of van de fabrikant gedownloade die voor de hardware bedoeld is. Begin dus met de voor het moederbord (of merkcomputer) aangeboden en meegeleverde chipset drivers.

Is er een Realtek stuurprogramma voor het geluid of een WiFi stuurprogramma, haal deze dan weg en laat Windows deze hardware zelf configureren. U vindt deze stuurprogramma's in het systeemvakje van de taakbalk.

Windows kan je controleren met de opdracht SFC /scannow. Zou er geen bestand ontbreken of veranderd zijn, download dan een oudere versie van Firefox of Chrome, welke geschikt is voor Windows XP. Kijk dus bij de systeemvereisten ervan. De nieuwste versies worden al meerdere jaren niet ondersteund en u krijgt maar tot op zekere hoogte updates ervoor. Verschillende diensten zoals Internetbankieren, beveiligde omgevingen en virusscanners zullen binnenkort niet meer werken wanneer het besturingssysteem XP of Vista is.

Windows XP heeft nog redelijk te begrijpen logboeken in Systeembeheer, dus maak er gebruik van wanneer het bovenstaande niets oplevert.

Doe een malware scan of controleer met AutoRuns wat er wordt opgestart. Zoek onbekende namen met Google. Als u een lijst maakt van de te vertrouwen programma's dan is een controle de volgende keer sneller en periodieke controle is bijzonder nuttig. Veel malware verbergt zich niet en oudere computers worden snel te langzaam door indexeerders, opstart versnellers of updaters.

Nu het probleem zich in de browser openbaart en er zou niets met de netwerkkaart aan de hand zijn, kijk of de systeemtijd en datum de juiste zijn en bij Privacy dat u cookies van derden ontvangt. Dat is zomaar een idee.

Van Windows XP kan u gerust gebruik maken voor nog bepaalde programma's of uit kostenoverweging maar het wordt onveilig bij mogelijke toegang tot bestanden over het netwerk, dus bestandsdeling uitschakelen en besturing op afstand. Dit zijn de onderwerpen bij de meeste belangrijke aanpassingen geweest. Beperk de mogelijke gevolgen van dat de computer zou worden overgenomen, bepaalde gegevens en accounts kwijt zouden raken.
 
Bedankt voor Uw reaktie's.

Ik weet dat winXp een verouderd programma is, maar in dit geval is 't eerder een zijsprong.
Opnieuw instellen van 't netwerk is onhandig als de gegevens op een ontoegankelijk systeem staan.
sfc /scannow gaf een onnodig lang bestand, scandisk gedraaid en opnieuw gedefragmenteerd.
Geen verkeerde meldingen meer gevonden.

Nu de driver van de netwerk kaart downloaden, en dan zal 't wel beter gaan.
Soms zo onhandig om die dingen die zelden gebruikt worden te bewaren.

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan