Lokaal printen bij VPN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
154
Thuis maak ik verbinding via VPN met de server van het bedrijf waar ik werkzaam ben. Thuis heb ik een printer staan, HP laserjet M452NW. Deze heb ik keurig lokaal geïnstalleerd en wanneer ik geen VPN verbinding tot stand heb gebracht, print deze keurig zijn opdrachten uit. Echter, wanneer ik een VPN verbinding open heb staan, en ik wil een document afdrukken, dan wordt de printopdracht gewoonweg niet uitgevoerd. Wat is hier aan de hand? Het besturingssysteem dat geïnstalleerd staat op de laptop is windows 10 professioneel. Dank alvast voor uw bijdragen.
 
Mogelijke oorzaak wat mijn bevindingen wel vaker betreft:

Kan zo ingesteld zijn door de systeembeheerder om het netwerk op kantoor te beveiligen tegen inbraken via de, op dat moment, verbonden thuis-netwerken waar hij/zij geen controle over heeft. Het is wel mogelijk om in te stellen dat alleen het zakelijke verkeer naar kantoor gaat, maar dat kun je als eind-gebruiker in principe niet zelf doen. Nu wordt al het verkeer naar kantoor gerouteerd en kun je dus niet je printer in je eigen netwerk bereiken (tenzij het dus een lokaal op de pc aangesloten printer betreft). Dacht dat het split-tunneling heet om wel lokaal verkeer mogelijk te maken. Neem contact op met je systeembeheerder hierover. Tenzij iemand anders weet waar dit aan kan liggen.
 
Ik vermoed dat ik bij onze afdeling ICT aan moet kloppen voor een mogelijke oplossing. De voorgestelde mogelijkheid met cloud printing haalt helaas ook niets uit. De thuisprinter slaat de printopdrachten op en begint pas te printen als ik de VPN verbinding afsluit. Dank voor jullie bijdragen. Toch weer het e.e.a. geleerd.
 
Heb je bij de geavanceerde (?) print settings de optie "direct printen" aanstaan (weet niet hoe dat bij alle printdrivers geregeld is).
 
Hebben ze je nog verteld hoe ze het gedaan hebben en kun/wil je dat hier vermelden? Tnx
 
Geen info gehad mbt de oplossing. Ik heb geen vertraging meer. Printer reageert direct na een printopdracht. Fijne feestdagen allen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan