Galaxy S6 Edge: veel problemen uit het niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

svrensen

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
135
Hallo allemaal,

Sinds vanavond heb ik allerlei problemen met mijn Galaxy S6 Edge.

Uit het niets dook er telkens iets op van google op mijn beeldscherm, zonder dat ik ergens op drukte. Soms was dit ook een zwart beeld met onderin een klein kruisje.
Daarnaast werkt mijn homeknop niet, evenals de powerknop. Zodra ik de telefoon uit en aan zet, werken die knoppen gewoon. Maar ongeveer na 1 a 2 minuten werken die knoppen niet meer. Ik kan niet weg bij een app via de homeknop want daar reageert de telefoon niet op, en de telefoon op zwart scherm zetten met de powerknop werkt ook niet dan.

Ook sinds vanavond, laadt mijn telefoon niet op. Of ja, bij vlagen een beetje. Het is meer 'trippen' dan opladen, want het bliksemtekentje bovenin de batterij verdwijnt en komt een stuk of 10x snel achter elkaar, en vervolgens is het helemaal weg en lijkt opladen een onmogelijke taak.

Hierna heb ik mijn systeem gereboot. Eerst partitie, werkte niet. Daarna maar hele factory reset gedaan. Probleem blijft hetzelfde met de home knop en opladen doet ie gewoon helemaal niet. Wat kan ik hier nu mee doen? Het is nogal frustrerend dat ik niks op het internet vind wat hierop lijkt.

Alvast bedankt
 
Als een reset niet helpt, dan kan je maar beter een afspraakje maken voor reparatie. Bij voorkeur bij het Samsung Service Center in Amsterdam.

1 Uurs service terwijl je wacht.
 
Alles wijst op een losse oplaad-connector in de telefoon. Is inderdaad voor een leek niet zelf te repareren.
 
Zou heel jammer zijn...
Ik heb hem gisteravond helemaal leeg laten lopen en vannacht laten opladen. Ja, dan laadt hij wel op, maar héél erg traag. Ongeveer 8 uur over gedaan, staat nu op 88% dus.
 
Dit moet inderdaad gerepareerd worden. Wel kan je bij Coolblue of Bol.com een draadloze oplader bestellen. Die werkt op inductie en de S6 ondersteunt dat ook.

Zo heb ik mijn telefoon enkele maanden geleden opgeladen toen mijn oplaad-connector van mij S7 defect was. Deze gaf toen aan dat er vocht in zat, waarbij het laden werd onderbroken. Uiteraard was deze kurkdroog.
Een reparatie van een uurtje bij het Samsung Service Center volgde toen, een na een uurtje was hij weer volledig werkend.
 
Ik ga daar eens naar kijken! Maar dat probleem met die home knop, staat dat daarmee ook in verband of hebben we ook te maken met een ander probleem?
 
Die zit dicht bij de oplaad-connector, dus daar ga ik wel van uit.
 
Hallo

Vochtinsijpeling toestel / vervuilde micro u.s.b. connector / defekte oplaadkabel / niet originele adaptor zijn enkele van de meest voorkomende redenen.

Dit :

https://www.benl.ebay.be/itm/292076965244?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&fromMakeTrack=true

Is ideaal om het een en ander te monitoren tijdens het opladen , en kost bitter weinig.

Dit zou de charge flex moeten zijn :

https://www.benl.ebay.be/itm/Flex-D...936580?hash=item3adcb4c104:g:VTsAAOSwWLBaEv4s

Zelf vervangen vergt enige ervaring , daar deze toestellen dichtgelijmd zijn ...


Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan