Canon 700D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Hoi, is er iemand die verstand heeft van de Canon 700D?

Ik heb het volgende probleem, als ik een foto maak met de camera verticaal, dan komt die foto, als ik hem via de kabel aansluit op mijn pc uitgerekt (breed) te zien op mijn computerscherm.

Als ik foto's maak gewoon met de camera horizontaal dan geeft ie de foto's normaal weer...

Iemand enig idee??
 
Over welke foto-viewer hebben we het?
 
Hoewel ik, net als PHP4U, het vermoeden heb dat het probleem in de viewer zit die je gebruikt, kun je op de camera wel de instelling 'Automatisch roteren' controleren. Je vindt deze in het instellingen-menu.

Op bijgevoegde foto's zie je waar de instelling in het menu zit (foto 1) en welke opties er beschikbaar zijn (foto 2). Kies je voor de eerste optie wordt, als ik het me goed herinner, de foto automatisch geroteerd zowel als je hem op de camera als op de computer bekijkt.
DSC_0099.JPGDSC_0100.JPG

In de foto's zie je de instelling zoals deze op de Canon EOS 60D is. Dat is weliswaar niet dezelfde camera, maar ik verwacht dat de instelling op de 700D niet wezenlijk anders is.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
De auto rotatie stand is volgens mij alleen bedoeld voor de viewer op de camera. Ik zou, omdat TS de naam van de viewer nog niet heeft gegeven, haar aanraden om de gratis FSViewer eens te proberen. Prachtige viewer die perfect werkt (gebruik zelf een Canon 6D en 600D). Nooit problemen mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan