RJ11 naar RJ45

Status
Niet open voor verdere reacties.

Semb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2017
Berichten
4
Hallo,

Ik heb laatst mijn modem verplaatst van kantoor naar de meterkast, omdat dan zo min mogelijk snelheid van mijn draadloos internet verloren zou moeten gaan. Nu zou ik het toch fijn vinden om in mijn kantoor alsnog bedraad internet te hebben, dit zou mogelijk moeten zijn aangezien de kabel vanuit de meterkast naar kantoor er nog steeds ligt.

Probleem is alleen dat de kabel die in mijn kantoor uitkomt eindigt in een 4-polige PTT-contactdoos (geel-blauw beide in a, zwart-rood beide in b). Vanuit deze contactdoos liep voorheen een PTT-stekker met RJ11 aansluiting naar mijn modem, welke het internet uitzond.

Nu heb ik ergens gelezen dat het mogelijk is internet te gebruiken over een 4-polige RJ45 kabel en dat de kabeltjes op 1, 2, 3 en 6 aangesloten dienen te worden. Klopt dit, als ik zorg dat beide kanten van de kabel een RJ45-stekker hebben (één kant in de meterkast, in de modem en de andere kant in het kantoor, in de laptop)? En zo ja, maakt het uit welke kleur op 1 zit, welke op 2, welke op 3 en welke op 6?

Voor de duidelijkheid: het is dus de bedoeling de PTT-contactdoos te vervangen door een RJ45-stekker, zodat de kabel direct vanuit de muur in de laptop geprikt kan worden.

Ik hoop dat het enigszins duidelijk omschreven is, bij vragen hoor ik het graag!

Groeten, Sem
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord!

Echter in het kleurenschema staan niet de kleuren die ik heb (misschien heeft het met de leeftijd te maken, het huis is in 1994 gebouwd), namelijk geel/zwart/rood/blauw.
Heeft u enig idee wat dan de bedoeling is? Of is het gewoon het belangrijkst dat de kleuren en cijfers aan beide kanten van de kabel overeenkomen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan