geen apparaat voor geluidsweergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

blind

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
67
ik kreeg een redelijk nieuwe laptop:
HP desktop P32HLGS Het is een Probook 430 G1 Uit 2014.
ACPI-x64-pc

Het geluid heeft het altijd gedaan bij de vorige gebruiker maar hier geeft hij aan: 'geen apparaat voor geluidsweergave'.
En bij apparaatbeheer: geluid: geen audioapparaten geïnstalleerd.

Ik heb gekeken in apparaatbeheer en daar staat bij geluid: IDT HighDefinition Audio Codec.

Probleemoplosser weet het ook niet..

Als de geluids-chip kapot is, is dat wel erg toevallig dat dat meteen bij de overdracht naar nieuwe eigenaar is gebeurd.

Wat ik heb geprobeerd:
Ik las iets over AudioEndpointBuilder.dll Deze heb ik gedownload en in de system32 map gezet bij de andere dll's
Ik heb in de BIOS gekeken en bij de built-in apparaten staat dat de Audio is ingeschakeld.
Ik heb Realtek High definition audio driver geïnstalleerd.

???
Het probleem blijft.
Iemand?
 
Een USB geluidskaartje werd er gebruikt dan misschien?

In elk geval zou je de HP drivers voor deze laptop moeten downloaden en installeren. In die lijst staat ook IDT HighDefinition Audio Driver. Een Codec is een afspraak over hoe bepaalde bestanden het best kunnen worden afgespeeld.

Ik gok er op dat er voor jou besturingssysteem geen driver beschikbaar is en toen alleen de codex werd geïnstalleerd. Bij Windows 10 is er bijvoorbeeld een driver voor een 64 bits Windows maar niet 32 bits. Kijk zelf maar in de lijst op de volgende pagina: (Welke Windows versie staat er op en heb je de andere drivers wel?)

https://support.hp.com/nl-nl/product/hp-probook-430-g1-notebook-pc/5379211/drivers

Realtek stuurprogramma gebruiken heeft geen zin en Windows kan zelf het geluid wel besturen. Zou je twijfelen over hoe de driver heeft kunnen verdwijnen, toch een verandering hebben aangebracht, kijk dan of je een systeemherstelpunt hebt want deze zet drivers terug.
 
Welke windows?
Item uit apparaatbeheer verwijderen en dan laptop opnieuw opgestart?
HP desktop P32HLGS Het is een Probook 430 G1 Uit 2014.
Welke is het nu?
 
sorry vergeten te zeggen: Windows 10 staat erop. 64bits. Er is niets veranderd want meteen bij eerste gebruik (door mij als nieuwe eigenaresse) deed het geluid het niet.
Moet ik alle updates van HP voor deze laptop doen?
Het antwoord van Alfred2 over alleen een codex...dat zou kunnen. Een systeemherstel naar de fabrieksinstellingen doe ik nu (er waren geen herstelpunten beschikbaar)
Het antwoord van Jackal begrijp ik niet. Wat moet ik weghalen uit apparaatbeheer?
 
Er wordt bedoeld dat je de niet werkende driver weg moet halen en dan kijken of Windows iets herkent na het opnieuw opstarten.

Zou Windows iets herkennen, aan nieuwe hardware, wijs het dan naar de map waarin de driver bestanden staan. Dat is waar het .inf bestand staat.

Vaak is het zo dat er bij verkoop opnieuw Windows opgezet wordt. Je moet dan alle beschikbare drivers van HP installeren. Te beginnen bij de chipset drivers.
 
De opmerking over de juiste uitgang ontgaat mij een beetje. waar gaat het over?

Ik heb een systeemherstel gedaan maar geen resultaat.

Zou dan een USB geluidskaartje een oplossing zijn?
 
Ik heb nog eens op de HP pagina voor drivers gekeken en zie de audio-driver nu niet staan voor Windows 10 64 Bits. Wel voor Windows 7 64 Bits. Zoals het is wordt de laptop dan niet geheel ondersteund.
 
Zal voor Lange Pier stukje van openingpost herhalen.
'geen apparaat voor geluidsweergave'
Kortom, er valt niks te kiezen als drivers geen apparaten kunnen aanwijzen...
Om het visueel te houden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat ook te denken om een driver te gebruiken die voor een ouder model (of W7) is. Ik ga het gewoon proberen.

Maar nog een laatste vraag dan over die USB: zal dat wel werken?

:)
 
Hij doet het!!! Ik heb een Vista driver geïnstalleerd. En nu werkt het!!
Allemaal superbedankt voor het meedenken en de slimme opmerkingen. Ik heb er weer van geleerd.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan