microsd kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariton

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Berichten
152
Mijn PC (Win 10) vindt deze kaartjes niet die ik er voor insteek.
USB sticks geen probleem.
 
De kaartlezer wordt officieel ondersteund door Win10?

Sommige kaartjes werken niet in sommige kaartlezers... dan ligt het aan de kaartlezer!

Is er een andere optie om dit te checken (in een andere kaartlezer? Ik heb er ook zo een terwijl op een andere kaartlezer het geen probleem is.
Dat is toch het eenvoudigste.
 
Kaartje

Bedankt Route99. Vrees dat het inderdaad aan de kaartlezer ligt.
 
Ik heb pas nog in mijn eigen systeem en mijn oude systeem dat ik geupdate heb een USB3 media reader gezet.
Kon er dus 2 tegelijk kopen 17.99 euro per stuk en voor mij gratis verzending.
https://www.amazon.de/dp/B01N5LO4LU/ref=pe_3044161_189395811_TE_dp_1
In NL is de goedkoopste € 23,46 bij SiComputers incl verzendkosten (nu niet voorradig ook nog...)
https://tweakers.net/pricewatch/uns...n-media-reader-iv-usb-30-(4044951018277).html
Dus 2x5.50=11 euro minder...
Werkt perfect.
Zorg wel dat je een USB moederbord connector nog vrij hebt, vaak zit er maar een op en die wil je vaak aansluiten op de front USB3 aansluitingen van de kast.
Zelf heb ik dat probleem opgelsot met een contrastekker en de usb stekker achter op de kast in de usb poorten gestoken bij gebrek aan usb connectoren in mijn toch niet al te oude Asus Pro Gaming Z170. op het moederrbord nog maar een USB3 connecotr aanwezig, en heel veel USB2. Wil je meer USB3 plaatsen achterop de kast vrij houden kun je de kaart lezer ook op de usb2 poorten aansluiten achterop de kast, en eventueel een keer handmatig om switchen als je het echt nodig vindt.
of je neemt een pure USB2 card reader voor kast inbouw.
https://www.amazon.de/dp/B018XFSVG8/ref=pe_3044161_189395811_TE_3p_dp_1
 
Nee, ik bedoelde een externe USB kaartlezer. Die zijn niet duur. Sterker nog je hebt ze waar alleen een micro-SD kaartje in past.
 
Klopt, maar zo'n kleine is wel een risico tav zoekraken. Vind het zo wel handig en met USB3 snelheid.

Werken met de foto's doe ik toch op mijn desktop en dan heb ik een reader waar ik alles op kwijt kan, mijn zoon heeft nog CF types en ik kan mijn mobiele micro SD kaart er ook in kwijt, en op mijn laptop waar een SD kaartlezer inzit, waar met een SD kaart adapter (die je kunt laten zitten) ook mobiele kaartjes mee uit kunt lezen.
Voordeel is dat er niks los ligt....

Mijn oude losse kaartlezer ondersteunt inmiddels niet alles meer....die dreigt werkeloos te raken....
 
Jawel, ik probeerde niet je persoonlijke keuze te beoordelen, ik zei gewoon alleen dat als iemand een goedkope manier wil om een micro-SD kaartje te lezen, dat die 5 euro dingen dan 5 euro zijn ;-).

Ik geloof dat ik er twee heb. Ze raken niet weg omdat ze in de la van het bureau verdwijnen. Ik geloof dat eentje het niet meer goed doet, of het kaartje zelden pakt, dus ze kunnen ook niet zo duurzaam zijn. Groetjes.
 
Juist/helemaal mee eens, en dan heeft zo'n goede kaartlezer toch wel een voorkeur, is mijn persoonlijke ervaring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan