Tab 4 reageert slecht op aanraken touchscreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
De laatste tijd moet er vaker meerdere keren op een het touchscreen getikt worden voordat het tablet reageert.:(
Als hij reageert doet hij het gewoon goed.
Kan de gevoeligheid van reageren aangepast worden?
Dit probleem heb ik nog nergens kunnen vinden. Wel als hij het helemaal niet meer doet.
Mag hopen dat iemand een oplossing weet.
Alvast bedankt
 
Hallo

Controleer eens of er niet te veel residente prg's meedraaien die het toestel vertragen.

Toestel eens uitschakelen en opnieuw opstarten.

Indien ik mij niet vergis , kun je de gevoeligheid instellen ... zul je zelf al wel hebben gevonden.


Meestal hebben dergelijke symptomen echter een hardware matige oorzaak.

Door een valpartij of harde klap , een gedeeltelijk losgekomen digitiser connector is veel voorkomend .

Deze opnieuw inpluggen kan helpen ... jammerlijk genoeg dien je hiervoor het toestel demonteren , die gelijmd is.

Dit vergt de nodige ervaring/materiaal.

Digitisers kosten afhangkelijk van model +/- 8 a 12€ in Hong Kong ... 15 a 30€ in E.U.

Om u een vluchtig overzicht te geven ...

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...1313&_nkw=samsung+tab+4+touchscreen+&_sacat=0

Peter
 
Ik sta achter VDK_P.
Ik heb wel eens tablets gezien waar nog nooit een programma gesloten was met de taakmanager. Er kan ook een programma draaien dat gewoon te zwaar is voor de processor van de tablet.

Er zijn geheugen beheer apps die je bij een volledig bezette tablet het geheugen gebruik snel (even) laten verminderen. Het menu Instellingen > Apparaatonderhoud > Geheugen doet dit ook. Meteen laat het zien hoe veel werkgeheugen vrij is.

Tenslotte: het blijft een kwestie van aarding wat je vinger of de aanraakpen doet. Zorg ervoor dat het scherm tot in de randjes schoon is en probeer eens met een voet op de grond.
 
Ach ja er staan wel wat apps open, maar niet massaal. Een val of harde klap kunnen we ons niet herinneren en alles ziet er nog onbeschadigd en nieuw uit.
Toch kan ik eens naar die connector kijken. De Tab 4 is relatief gemakkelijk te openen en de connector ligt dan direct in het zichtveld. De touch-eenheid vervangen is ook te doen maar dan heb je wat meer ervaring nodig. Aangezien je niet bang hoeft te zijn dat het scherm alsnog kapot gaat want je hebt de nieuwe al klaarliggen, zal dat ook geen probleem zijn.

Maar eerst uitzoeken hoe te kalibreren en dan pas open maken.
Over dat kalibreren heb ik al e.e.a. voorbij zien komen maar er moet nog gelezen worden.
De kerst periode is een tijd dat ik er me in kan verdiepen.
Bedankt voor het meedenken.
 
Laat het ter zijner tijd maar weten. Veel mensen kloppen op het scherm dus is het: tok, tok, tok. Als er daardoor een ongevoelige plek is gaan ontstaan dan reageert het tablet weer als van oudst door het te draaien naar een andere oriëntatie.
 
Nou, ik heb hem geopend, stekker er uit gehaald en weer terug gezet.
Doet het weer stukken beter.
Thuis is men weer blij.
Overigens goed sluiten van het tablet vond ik moeilijker dan het openen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan