Missende id tags automatisch invullen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik heb heb de afgelopen tijd een gedeelte van mijn cd's omgezet naar mp3. Dit door het gebrek aan een cd/dvd/bluray speler.
Op deze manier kan ik via mijn netwerk receiver toch van mij 'cd's' genieten.

Nu zoek een stukje software dat echt naar de muziek luistert en dan zoveel mogelijk velden invult van de id tag, bij voorkeur ook de BPM. En naast titel en artiest zou ook het genre fijn zijn. Album is moeilijker denk ik omdat er dubbele nummers tussen staan, de 1 van een verzamelalbum, de andere op een album van de artiest zelf. Maar bijvoorbeeld jaartal zou wel weer gewenst zijn.

Als laatste zou het helemaal fijn zijn als dit open source zou zijn.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr,

Nossie
 
Met het (gratis) programma MP3Tag kun je songs inlezen en vanuit het programma voorzien van tags. Daarbij ben je wel afhankelijk van de gebruikte database, dus wat anderen hebben toegevoegd en ingevuld. Maar het gaat meestal wel heel aardig. Dat toevoegen doe je het beste per album, omdat het programma de albumgegevens nodig heeft. Die zou ik dus sowieso eerst zelf toevoegen. Maar dat gaat redelijk makkelijk. Of er programma's zijn die zonder iets een nummer/album/artiest kunnen herkennen, weet ik niet. Dat zijn dan wel héle knappe programma's, want ze kunnen van niets iets maken, en dat lijkt mij een gouden ei constructie!
Overigens snap ik niet dat je de gegevens niet hebt; met een cd ripper kun je (op basis van dezelfde database trouwens) die gegevens al gelijk bij het rippen toevoegen, dus waarom doe je dat niet?
 
Hoi OctaFish,
Naar mijn mening zou het wel mogelijk moeten zijn, kijk maar naar de app Shaza, die luistert ook naar de muziek en geeft dan aan wie het nummer zingt, hoe het heet, welk album, waar het te koop is en waar je het kunt beluisteren/bekijken op YouTube.
Ik hoop dat er nog meer suggesties komen.....
 
@edmoor, dank je wel, ik ga kijken of dit wat voor me is...
 
Als je van het Open Source principe af wilt stappen.... Laat onverlet dat je jezelf een hoop werk had kunnen besparen door de tags gelijk bij het rippen toe te voegen :).
 
Inderdaad. En het zou zelfs zo kunnen zijn dat opnieuw rippen en direct de tags laten toevoegen sneller is dan de bewerking achteraf, zoals je nu van plan bent.
 
Inderdaad. En het zou zelfs zo kunnen zijn dat opnieuw rippen en direct de tags laten toevoegen sneller is dan de bewerking achteraf, zoals je nu van plan bent.

Dat was ook de planning maar een aantal cd's werd niet herkend en ik kreeg ook totaal verkeerde cd info waardoor er helemaal niet van klopt.
Daarom ben ik naar software die de mp3's ook echt 'luistert' en aan de hand daarvan de juiste gegevens per mp3 file opslaat in de id tag.

Ik weet dat het er is want ik heb het weleens gezien... Die persoon gebruikte het om dubbele mp3's te verwijderen (maar dit is al een paar jaar geleden). Hij had meerdere mp3's met dezelfde artiest en titel, sommige waren dubbel maar er waren ook live versies en 12inch versies en die werden dus ook zo hernoemd, artiest A, liedje 1 live, artiest A, liedje 1 remix..... Enz.

En dat is nu ook mijn probleem. Ik heb cd's geript van 1 artiest maar ook verzamel albums en 12inch verzamel cd's. Dat is de reden dat ik software zoek die de bestanden echt analyseert en niet klakkeloos uit gaat van de bestandsnaam.
Ik weet ook niet of die software überhaupt nog bestaat maar wellicht is er nog ergens een oude download beschikbaar, je hebt van die sites die oudere versies en oudere software hosten.

Ik hoop dat er nog iemand is die weer wat ik zoek.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie
 
Dit dus wat ik zoek, maar dit is een betaalde versie https://www.magic-tagger.com/eng/index.php

Ik weet niet of dat dit hetzelfde is als toendertijd gezien heb, maar toen was het open source...

Misschien als iemand dit zit dat ie zegt oooh bedoel je dat.... Hier is de open source variant....

Mvrgr,

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan