Heb je WiFi zonder Internet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Kun je zonder Internet in je bundel, gebruikmaken van Wifi?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Ja, want WiFi gaat voor jouw mobieltje/tablet/computer niet via het mobiele netwerk.
Dan moet je natuurlijk wel een WiFi-netwerk in de buurt hebben die je kan gebruiken.

Natuurlijk kon je het ook proberen ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo PHP4U

Ja misschien had ik het zelf kunnen proberen, maar het geval ligt iets anders

Ik heb al een paar jaar een abonnement bij Simpel: 100 belminuten en 1 Gb Internet.

Omdat ik zelf in de veronderstelling was, dat ik dat Internet nodig zou hebben om een WiFi verbinding te kunnen hebben.

Tot op heden heb ik eigenlijk nog nooit gebruik gemaakt van mijn Internet.

En nu blijkt dus dat ik dat Internet uit mijn abonnement kan schrappen. Scheelt toch weer ongeveer € 7,00 /mnd.

Hartelijk bedankt
Dukkel
 
Onthoud wel dat WiFi niet overal openbaar is, en dat het geen landelijke dekking heeft, omdat bedrijven en particulieren hun internetverbinding gebruiken voor WiFi en zelf bepalen wat ze ermee willen doen.

In de trein, en de stations en het meeste OV kan je het prima gebruiken. Evenals uitgaansgelegenheden.
Soms is het even vragen naar een wachtwoord, maar vaak kan je direct (of na een bevestiging op een voorpagina) het internet op. Let wel op dat WiFi beperkingen kan hebben. Soms worden YouTube en andere grootverbruikende websites en app's geblokkeerd.
Ook ligt de snelheid vaak lager dan de gemiddelde internetverbinding thuis.

Dus of je WiFi wilt gebruiken, of mobiel internet, dat zijn dingen die je moet afwegen op diverse punten.
Plus dat WiFi ook niet geheel veilig is. Mensen kunnen eenvoudig een verbinding aftappen of een nep accesspoint in het openbaar opzetten die alles wat jij doet vastlegt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan