VPS opslag uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik ben op zoek naar een VPS waar ik een cloudopslag zelf kan bouwen (ik denk aan NextCloud) en waar ik de grootte van de opslag kan uitbreiden wanneer dat nodig is.
Als ik het goed gezien heb, is het vaak zo dat je een basis VPS hebt voor bijv. 100 GB opslag en 1 GB RAM. Als ik dan de opslag wil uitbreiden naar bijv. 250 GB is uitbreiding van het RAM-geheugen toch niet per sé nodig?

Vriendelijke groet,
Guido
 
De opslag staat los van de RAM, inderdaad
1GB is wel best weinig. Kijk eens bij Reviced, daar hebben ze goede cloud-oplossingen.
 
Laatst bewerkt:
Kun je mij een VPS-aanbieder noemen waar ik zelf de keuze heb hoeveel RAM en hoeveel opslagruimte ik wil hebben.
Ik heb ongeveer 500 GB opslagruimte nodig. Hoeveel RAM? Dat vind ik moeilijk te bepalen.
 
Ligt eraan wat je plannen zijn, wat voor taken je server moet uitvoeren en hoeveel bezoekers je verwacht. Vertel even wat meer zodat we wat concreets kunnen zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Op de VPS wil ik NextCloud installeren. Dat wordt gebruikt voor maximaal 12 mensen die werkzaam zijn voor een stichting. Het is vrijwilligerswerk, dus geen dagelijkse belasting van de server en zeker niet voor alle 12 mensen tegelijk.
NextCloud is allereerst voor de opslag van documenten, maar ik denk erover ook een agenda te integreren via de aangeboden apps. Op https://apps.nextcloud.com/ zie je een compleet overzicht van de mogelijkheden, maar uiteraard zal ik niet alles gebruiken.
 
Ik denk dat je het met 16 GB wel moet redden. Dat schrijft de Deployment Recommendations ook voor.
Altijd makkelijk om de manual even van te voren door te lezen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan