Hoe mijn Wordpress bestanden buiten Wordpress om op mijn server te plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FredWil

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2013
Berichten
15
Hallo helpende hand,

Ik heb een VPS ruimte bij Argeweb met daarbij Wordpress waar ik sinds heel kort met plezier mee werk om nu eens een professionele site te maken. Tijdens
dupliceren en bekijken zie ik toch wat verschillen dus ik wil de bestanden uploaden via b.v. FileZilla naar mijn server om te zien hoe het er echt uit ziet.

Als ik verder studeer in Wordpress word ik niet duidelijk hoe ik nu de bestanden daadwerkelijk kan publiceren. Via Google 'experts' zie in dat ik naar PHPMyAdmin en dergelijke
toestanden mag gaan, waar ik geen ervaring mee heb, databases moet aanmaken en weet al niet meer wat.
En Wordpress maar melden dat het allemaal zo eenvoudig is. Waar staan die door mij gemaakte bestanden eigenlijk?
Iemand suggesties?

Fred
 
Je kan ze gewoon uploaden via FTP
De MySQL/MariaDB database kan je bereiken via phpMyAdmin en kan je via de 'exporteren' functie tot een textbestand bereiken welke je ergens anders kan importeren.

Verder als je niet weet hoe FTP en je database werkt (wat ik uit je verhaal opmaak) waarom heb je dan een VPS? Of heb je een managed contract? Je zult toch moeten weten hoe je deze beheert.
 
Laatst bewerkt:
En Wordpress maar melden dat het allemaal zo eenvoudig is.


Dat is het ook als je een domeinnaam hebt met daarbij een installatie WP. Een VPS is een heel ander verhaal!!
Dat is niet zomaar eventjes te doen als je er geen verstand van hebt.

Mijn idee is om geen VPS (meer) te nemen, maar zet je account om naar een gewone hosting en ga daar aan de slag met WP.
Dat is veel makkelijker en dan hebben mensen gelijk als ze zeggen dat WP makkelijk is.

Een professionele site kan je ook gewoon maken op een normale hostingspakket.
 
Mijn idee is om geen VPS (meer) te nemen, maar zet je account om naar een gewone hosting en ga daar aan de slag met WP.
Dat is veel makkelijker en dan hebben mensen gelijk als ze zeggen dat WP makkelijk is.

Een professionele site kan je ook gewoon maken op een normale hostingspakket.
Niet helemaal mee eens, maar je moet dan in iedergeval NIET zelf je VPS in beheer nemen. Laat dit uitbesteden!

En VPS is een eigen server met eigen resources zoals geheugen en swap. Op een shared hosting moet je dit met anderen delen, een misschien is de site van de Topicstarter best wel druk waarbij het niet eerlijk verdeeld kan worden. Maar op sommige shared hostings is dit weer geen probleem. Als ze Cloudlinux met CageFS draaien bijvoorbeeld.

Daarom wordt het ook afgeraden om webshopsoftware Magento niet zomaar op een Shared Hosting te plaatsen, tenzij de hosting dit platform goed gefinetuned heeft.

Weet je niet of je een VPS of een normale shared webhostingpakket moet nemen? vraag je hostingbedrijf. Die kan gepast advies geven , en eventueel kijken hoeveel resources je gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal mee eens, maar je moet dan in iedergeval NIET zelf je VPS in beheer nemen. Laat dit uitbesteden!
Dat is inderdaad ook een optie. Bedankt voor de aanvulling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan