Acer One 10 s1003 Start OS Niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

RBodijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2017
Berichten
4
Beste HM'ers,

Een goeden vriend van mij geeft een Acer One 10 s1003 (Tablet PC) onlangs wou hij graag PhoenixOS erop hebben (Android) De installatie leek allemaal goed te gaan maar dan.....

Toen de pc opnieuw starten naar windows 10 kreeg hij gelijk een Blauw Scherm (ACPI BIOS ERROR) na dagen lang dingen proberen lukt het ons niet om windows 10 te starten of een installatie USB te starten want de foutmelding komt telkens terug.

Het word ons ook nog eens moeilijk gemaakt door de UEFI bios die bijna niks wil booten.... nou kunnen we dit uitzetten door de boot op legacy te zetten, maar dan moeten we eerst een bios update doen via windows en laat die het nou net niet doen.

Via DOS of iets een update doen ondersteunt de PC en Acer niet dus wij hebben totaal geen idee meer wat we kunnen doen.

We hebben ook live CD's van linux geprobeerd die doen het wel maar uiteindelijk slaan ze vast.

Heeft er iemand een idee?
Garantie is geen optie die heeft hij niet meer en geld om het op te sturen voor reparatie ook niet

Groetjes,
Rodney
 
Welkom op het Helpmij.nl forum,
Dus jullie willen de nieuwste Windows 10 er op hebben zonder programma's van Acer zoals Bing? Is de tablet dan wel volledig functioneel met drivers voor aanraakscherm en dergelijke?

Lees eens het volgende topic en vooral de laatste bijdrage daarin: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1752699

Overigens, je kan ACPI uitzetten door bij installatie wanneer er om drivers voor harde schijven wordt gevraagd op F7 te drukken. De installatie zou dan verder moeten gaan zonder notificatie hierover. Ik vraag mij dus af of dat ook nodig is om te doen. De Windows versie moet een 32 bits zijn.
 
Ook dat wil niet werken ivm hij gelijk bij de windows installatie startup een foutmelding geeft

En kwa drivers komt goed
 
Dus de USB stick is van het FAT32 bestandssysteem?

Er is een herstel partitie las ik, of werd deze gewist? Ik denk dat het een verborgen partitie is. Vaak met een bepaalde toetscombinatie kan deze geactiveerd worden om alles weer terug te zetten naar oorspronkelijk. We moeten in elk geval weten of het mogelijk is om zo een een factory reset te doen.

Anders was dit advies het wel voor mij, helaas.
 
Je dient een UEFI bootable stick of USB te hebben anders wordt de Windows boot manager door de UEFI gebruikt, ding weer op UEFI zetten.

Via meestal F12 bij Acer, maar kan soms ook ESC of F9 zijn, kom je in het boot menu.

Maak een volledige bootable W10 Home stick, wel met de juiste bit versie, ding is al digitaal geactiveerd dus geen ley's ingeven wat 2 x wordt gevraagd, met de Media Creation Tool of met Rufus.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
https://rufus.akeo.ie/
 
Heey Lange Pier,

Dit heb ik al geprobeerd hij boot dan netjes maar als die de installatie gaat opstarten hakt de ACPI BIOS ERROR er weer in

Kwa verborgen partitie heb ik geen idee ik weet wel als ik een toets combinaties indruk dat hij windows 10 opstart in herstel modus maar dit werkt uiteraard ook niet ivm foutmelding.
 
Die melding kun je alleen krijgen als er wordt geprobeerd wordt om Windows op te starten via de Windows Boot Manager in de UEFI en niet van het UEFI bootmedium zoals een USB stick of DVD.
 
Dan ga ik dat nog eens proberen maar usb deed die volgens mij ook niet wat je zegt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan