Windows Defender i.c.m. Malwarebytes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
Beste mensen,

Allereerst fijne kerstdagen gewenst!

Ik heb toch weer een kleine vraag. Ik had Windows Defender op mijn PC als standaard AV/Firewall ingesteld (Windows 10 Home, x64). Onlangs heb ik eveneens Malwarebytes (Premium) geïnstalleerd omdat, voor zover mij bekend, Windows Defender NIET scant op malware. Malwarebytes heeft bij diens installatie direct daarop (zonder tegenwerking of waarschuwing van Windows Defender) dat programma overgenomen. Sterker nog, in de taakbalk heeft Windows Defender gewoon een "vinkje" staan: "geen acties vereist". In het Windows Defender Beveiligingscentrum zie ik nu dat alle beveiligingsopties zijn uitgeschakeld en NIET opnieuw zijn in te schakelen.

Op zich heb ik daar geen moeite mee als Malwarebytes de beveiliging van Windows Defender heeft overgenomen. Maar, nu meen ik wel begrepen (gehoord of gelezen) te hebben dat Malwarebytes alléén op Malware controleert en dus NIET de email controleert op virussen. Kunnen jullie mij daar iets meer over vertellen, wellicht ook geruststellen, want al googelend vind ik hier geen zekerheid over. Het vrijgesteld blijven van email-virussen, lijkt mij toch minstens zo belangrijk als het vrijgesteld blijven van malware.

Ik hoor graag van jullie.

B.v.d.

Robert. ;)
 
Laatst bewerkt:
Als Windows Defender een 'total security' programma zou zijn, dan zou het ook moeten scannen op malware.

In het Windows Defender Beveiligingscentrum zie ik nu dat alle beveiligingsopties zijn uitgeschakeld en NIET opnieuw zijn in te schakelen.
Mogelijk wil dat dan zeggen dat een ander programma (MBAM Premium) deze functies heeft overgenomen. Dat zou dan onder Configuratie moeten staan.

Het lezen van het tweede deel van jouw tekst geeft een verontrustend beeld. Zijn nu bij MBAM premium wel alle beveiligingsopties groen/ingeschakeld? En welke zijn dat dan? Kijk of daar ook e-mail onder valt.

Maar goed, zoals ik al eens eerder heb aangegeven. Ik wil zo niet werken. Ik zou een total security programma gratis of betaald aanschaffen. Met Google zijn er genoeg te vinden.

Ik wil die problemen niet die jij omschrijft en heb geen tijd om alles in deze tijd nog zelf te controleren, e-mails, keyloggers, internetbankieren, downloads, websites controleren etc. etc. Dat wordt allemaal voor mij geregeld en ik heb zelden problemen.

Ik controleer altijd wel KvK bij webshops en verkopergegevens en opletten dat je een versleutelde verbinding hebt. Je moet natuurlijk zelf geen domme blunders maken met nepbankwebsites/e-mails die schrijven dat je een nieuw bankpasje moet aanvragen en je pincode moet geven.

Gemiddeld (aanbiedingen) kost mij dat 30 euro per jaar maar is het dubbel en dwars waard.
 
Laatst bewerkt:
Als Windows Defender een 'total security' programma zou zijn, dan zou het ook moeten scannen op malware.
................
Maar goed, zoals ik al eens eerder heb aangegeven. Ik wil zo niet werken. Ik zou een total security programma gratis of betaald aanschaffen. Met Google zijn er genoeg te vinden.

Ik wil die problemen niet die jij omschrijft en heb geen tijd om alles in deze tijd nog zelf te controleren, e-mails, keyloggers, internetbankieren, downloads, websites controleren etc. etc. Dat wordt allemaal voor mij geregeld en ik heb zelden problemen.
O, je hebt toch wat problemen? Welke? Ben benieuwd.


Ik controleer altijd wel KvK bij webshops en verkopergegevens en opletten dat je een versleutelde verbinding hebt. Je moet natuurlijk zelf geen domme blunders maken met nepbankwebsites/e-mails die schrijven dat je een nieuw bankpasje moet aanvragen en je pincode moet geven.
Dat is wrs nog belangrijker dan alle scanners... Die zijn vooral belangrijk als je toevallig op een verkeerde site komt. De kans op een infectie op een bank site is extreem klein. En als je webshops benadert zoals jij doet daar ook minimaal.

Gemiddeld (aanbiedingen) kost mij dat 30 euro per jaar maar is het dubbel en dwars waard.
Als dat je gerust stelt is het een koopje....voor 3 tientjes/j ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan