Verbinding maken met NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
394
Hallo,

Ik heb een NAS Synology DS216 Play, een iMac en een notebook met windows 7. De NAS is aangesloten op het netwerk en kan de NAS benaderen via mijn iMac. Ik wil de NAS ook graag benaderen via mijn notebook die ook is aangesloten op het netwerk, alleen zie ik in mijn verkenner de NAS niet. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Anstof
 
En als je in een browser het ip adres ingeeft kom je dan wel via de notebook in de nas.
 
Laatst bewerkt:
Dan gaat het via de disk manager (DSM) maar dat is niet de bedoeling, toch?
 
je kunt in de verkenner een netwerk verbinding maken met de nas.
zelf benader ik het wel via de dsm met mijn macbook.
Het is wat jij gemakkelijker vindt.
 
Ik doe dit liever via verkenner maar ik zie mijn nas niet staan terwijl ik op hetzelfde netwerk zit
 
Windows heeft soms rarigheid tegenwoordig m.b.t. dat "thuissgroep" idee wat ze tegenwoordig hebben, dat je normale shares niet meer kunt zien.

Als je Diskstation als hostname "diskstation" heeft dan kun je deze benaderen door in een run-box (Win+R) of in verkenner (Win+E) de string "\\diskstation" in te voeren als adres.
 
Als je even Windows-toets + R had gedaan had je het al geweten ;-).
 
Oké, nu krijg ik het venster "Netwerkwachtwoord opgeven". Nu weet ik alleen niet welk wachtwoord ik moet invullen want als ik het wachtwoord van mijn netwerk invul klopt het niet. Hij vraagt dan om "Geef wachtwoord op voor een verbinding met: NASDS216Play".
 
Dat is normaal gesproken het wachtwoord van een gebruiker op je NAS.

Het makkelijkste is om die gebruikersnaam hetzelfde te maken als de gebruikersnaam op je PC maar volgens mij hoeft dat niet.

In elk geval is het een gebruiker van je NAS.
 
Yep, het is gelukt. Dank je wel. Nog één vraagje, ik heb nu mijn notebook afgesloten en weer opnieuw opgestart maar dan moet ik weer wel opnieuw dit ritueel overdoen. Ik dacht dat hij nu misschien de nas wel zou zien.
 
Mag ik jou hartelijk danken.
Het is gelukt, ik heb nu de mappen die ik wil delen één voor één een letter toegewezen en ze zijn allemaal te zien, ook na het afsluiten en weer opstarten van de notebook.

Thanks.

Anstof
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan