PCI DVB-T TV kaarten met Windows 10 en Linux ondersteuning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xen111

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2017
Berichten
75
Misschien kan ik dit beter op een Linux forum vragen, maar de lijst met ondersteunde TV-kaarten in Linux is vrij enorm, alleen voor Windows 10 is het erg lastig.

Een voorbeeld is de Gigabyte GT-PTV-TAF-RH, met saa7131e/ Philips TDA10046H chipset, hij schijnt te worden ondersteund in Linux, maar blijkbaar heb ik hem gemold door hem als de verkeerde kaart te laden, en in Windows gaat hij niet voorbij Windows 7 32-bit.

Dus voornamelijk in Windows is het probleem dat er vaak geen recente drivers zijn, en omdat nieuwe kaarten meestal PCI-e zijn (en ik wil PCI omdat ik dat slot dan kan gebruiken) is er volgens mij nogal een tekort aan drivers voor deze dingen.

Windows 8 drivers zou prima zijn natuurlijk, maar dan wel 64-bit.
 
Als een echt geen goede drivers te vinden zijn dan kun je overwegen om Windows 7 in een VM te draaien. Zo ga ik ook mijn vertrouwde genealogie software gebruiken. Licentie is voor weinig geld te vinden.
 
Een PCI kaart doet het niet in een guest.
Ok, wist ik (nog) niet, had het nog nooit bij de hand gehad.
https://social.technet.microsoft.co...mulation-of-windows-xp-sp32?forum=w7itprovirt
Dan gebruik je toch XP als VM?
Als het alleen voor die kaart is...
Voor de rest gebruik je toch de betere host....

Tip ...
Kijk toch een naar deze search:
https://www.google.nl/search?client....0...1c.1.64.psy-ab..0.9.677....0.o4f-v4rpAiQ

Als extra keyword zou "PCI passthrough " of "PCI pass through " kunnen gebruiken, want ik begrijp inmiddels al dat het daarom gaat.
Mooi klusje, succes!
 
Laatst bewerkt:
PCI passthrough in VirtualBox werkt alleen als je CPU een "IOMMU" heeft, voor IO mapping, en alleen bepaalde Intel server CPUs (Xeon ofzo) hebben die. Dit heet VT-d.

Helaas heeft mijn systeem het dus niet.

Code:
[    0.000000] AGP: Please enable the IOMMU option in the BIOS setup
[    1.175547] PCI-DMA: using GART IOMMU.
[    1.175548] PCI-DMA: Reserving 64MB of IOMMU area in the AGP aperture
[   34.244379] vboxpci: IOMMU not found (not registered)

@Afred 2 Ik gebruik altijd VLC om te testen. Heeft de driver nodig van de kaart, heeft alleen zelf een scanner.
 
Hmmm waarom vermeld je dan je CPU/moederbord niet... dat is dan zeer essentieel in deze discussie...
Dan kunnen we wellicht ene upgrade advies geven als je dat tenminste wilt.
Google gaf in een split second deze CPU lijst met ondersteuning van VT-d.
https://forum.level1techs.com/t/gpu...n-7th-generation-i7-i5-desktop-chips/111608/3
I done a filtered search for Kaby Lake CPUs with VT-d support and this is the list Intel came up with, it does seem like most of the 7th generation lineup do support VT-d, including the i7-7700k and i5-7600k
41e62db635230be54456bcb26bf73645b4502854.png

PS: ik de lijst NIET geverifieerd, zul je zelf moeten doen als je wat kiest. Tis maar dat je het weet.... ;)
 
Omdat ik niet op zoek ben naar een upgrade van mijn moederbord, ik probeer alleen alternatieve suggesties af te wimpelen ;-).

Overigens zeiden de mensen van VirtualBox dat PCI-passthrough een zeer experimentele feature is die eigenlijk nooit werkt. Dus u kunt wel allerlei features gaan suggereren die u zelf niet gebruikt hebt, maar het is een doodlopende weg. Ik probeer gewoon bij het onderwerp te blijven.

Ik ben op zoek naar een PCI DVB-T kaart die Windows 10 (of Windows 8) drivers heeft, meer niet.
 
Laatst bewerkt:
Als een alternatieve suggestie een beter resultaat oplevert vind ik dit een vreemd standpunt.
Ik ben zelf ook een frequent Linux gebruiker maar ik heb die flexibilitiet hoog in het vaandel als me voor een Windows situatie het me de oplossing biedt.
Zeker als het zou gaan om een gratis VM... en ik zou een exra Win OS moeten installeren in die VM is dat stukken goedkoper dan de zeldzame kaart die het gewenste resultaat zou moet krijgen...
Andes was die kaart al gevonden.

Ik denk dat er niet veel anders opzit om....
  • Te wachten tot je iemand treft die toevallig weet dat kaart X het kan
  • Je zelf alle specs van deze kaarten door loopt en hoopt dat er een bijzit die aan alle wensen voldoet


Succes ermee, tav het laatste mag je dus zelf de handen uit de mouwen steken.... heel simpel werk, zeker met een Linux achtergrond mag het totaal geen probleem zijn om dat klusje te klaren...:D
 
Je hoeft niet "alle wensen" te onderstrepen, de enige wens is dat hij het doet onder Windows 10, meer niet.

Je hoeft ook niet te doen alsof het nou zo bijzonder is wat ik vraag.

Inderdaad vroeg ik of iemand die kennis had, als niet, dan niet. Ik vraag geen andere dingen dan dat overigens. Met andere woorden, ik zie door de bomen het bos niet en heb al heel wat uurtjes bijna zitten spitten naar die kaarten en hun drivers.

Dus ik vroeg niet om hulp bij het vinden van een oplossing, ik vroeg of iemand die kennis had.

Overigens doet de kaart die ik nu heb het niet eens in Windows XP (SP3, 32-bit) en dan heb ik het niet eens over een VM, maar een echte installatie. Of dat komt omdat ik hem in Linux gemold heb, weet ik niet.
 
Wordt de kaart herkend en is het programma geïnstalleerd, dan het volgende: Digitenne is niet meer zo sterk te ontvangen als het geweest is. Wanneer het zender zoeken niets oplevert maar voor de rest lijkt het goed, dan de antenne anders positioneren en een antenne met een magneetvoet op metaal plaatsen. Bij zender zoeken is het echt alles of niets. Daarbij komt nog dat de signaalmeter er een aantal minuten over doet om te reageren. Mijn antenne ontving vroeger het best midden in de kamer maar nu in de buurt van het raam en alleen onder een hoek van 45 graden. Het weer speelt een grotere rol.

Drivers en stuurprogramma's kunnen ook onder compatibiliteit modus geïnstalleerd worden. Compatibiliteit is te vinden bij Eigenschappen in de context menu's. Latere Windows versies zijn dus niet per definitie nutteloos. Hardware vernielen met een besturingssysteem lijkt mij bijzonder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan