• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde in Blad1 opzoeken en gesorteerd op Blad2

Status
Niet open voor verdere reacties.

JansenmeteenJ

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2017
Het is allicht stomsimpel, maar ik kom er even niet uit.

Ik zoek alle waarden met JA op Blad1, en deze moet onderelkaar op Blad2 komen.

Bijgaand een voorbeeld bestand, uiteindelijk is het om de code te begrijpen en in te vullen op mijn eigen werkblad

Bijlagen

zoiets?

Code:
Sub naarblad()

For i = 1 To Sheets("Blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    If Cells(i, 1).Value = "JA" Then
        X = Sheets("Blad2").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
         Sheets("Blad2").Cells(X, 1).Resize(, 5).Value = Cells(i, 1).Resize(, 5).Value
    End If
Next
End Sub

Of met een Filter
Code:
Sub Fltr()
        With Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
          .AutoFilter 1, Criteria1:="JA"
          .Copy Sheets("Blad2").Range("A1")
          .AutoFilter
        End With
End Sub

In die hoek zit ik ook te zoeken, maar hoe ik ook kopie en plak in mijn excel proef bestand, er gebeurt helemaal niks, :shocked:

Geniaal, nu heb ik ineens een knop waar ik op moet klikken, maar die vind ik niet terug in de code

Dit is met VBA gemaakt, de code vind je terug om op tabje "ontwikkelaars" => "Visual Basic" te klikken.
Of rechter muisklik op knop klikken => "Macro toewijzen" => "Bewerken"

Die knop aan de macro hangen was wel de grote oplossing om hem werkend te krijgen. Verder nodig geëxperimenteerd om de code te begrijpen

Ik heb de macro ondergebracht in mijn 'data' blad, daar waar mijn gegevens staan. Hij haalt daar de zoekwaarde nu uit. Dit om in toekomst altijd iets makkelijk aan te kunnen passen, maar ook een kleine tiepvaut te voorkomen.

Code:
Sub Fltr()
    With Sheets("Input").Cells(1).CurrentRegion
      .AutoFilter 4, Criteria1:=Range("D5").Value
      .Copy Sheets("Sloos").Range("A1")
      .AutoFilter
    End With
End Sub

Zoals ik het begreep van mijn zelfstudie: AutoFilter staat voor de kolom waar die in zoekt, dit geval 4e kolom = D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan