Ervaring Bluetooth Audio Transmitter gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

route99

Meubilair
Lid geworden
5 aug 2017
Berichten
7.874
Besturingssysteem
Windows & Linux
Onze Samsung UE32F6510SS smart TV ondersteunt wel BT voor de muis een keyboard maar mijn twee Boom 2 Panther sound kolommetje zie ie niet, ook niet als ik het een voor een doe.
Mijn Iphone ziet ze wel dus BT ervan werkt. Daar is er geen probleem, het is de pure beperkte BT-compatibiliteit dus.

Er is veel op dat gebied, het lijkt me het handigst om de koptelefoon uitgang te gebruiken om er een Bluetooth Audio Transmitter aan te koppelen.
Die zal vervolgens weer eenvoudig met de Boom2 via BT te koppelen zijn.

Geen kleine met een batterij die gaan veel te snel leeg.

Tips/ervaringen welkom.
Liefst een goede prijs/kwaliteit verhouding met de no-nonsense benadering dat ie moet doen waar ie voor is. Mag dus goedkoop zijn, want erg veel hoeft ie imho niet te doen: Geluid van de TV van koptelefoonuitgang omzetten naar BT signaal die door de Boom2 verwerkt kan worden.

https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_n...ps&field-keywords=Bluetooth+Audio+Transmitter
https://tweakers.net/pricewatch/zoe...IB6UinN_qhEb_YcOiwYzvfnHY1eElWQzO9NjQiZBnaXo_

Eventueel: http://www.ebay.com/bhp/bluetooth-audio-transmitter

Tnx...!
 
Laatst bewerkt:
Erg leuke kleine zaken, tnx.
Was wel handiger geweest dat ik erbij gezet had : Bluetoothversie" Bluetooth 4.1 :eek:
Het geeft iig wel aan dat er veel mogelijk is, 2 ervan was ik nog iet tegengekomen (to be honest, ik had zelf ook nog niet zo snel aan de BT-versie gedacht, zag het omdat er eentje V2.x was..)
Meer tips welkom.
 
Heb Logitech gebeld, de makers van de Boom2...
Het had geen zin om ze om de Samsung T te bevragen, maar heb ze wel over de BT-zenders eea gevraagd.
Maar wellicht nuttig om ff te chatten wat wel en niet werkt....
Teleurstellend..
  • Hun eigen Boomboom55: geen garantie dat het werkt.... u kunt geluk hebben
  • idem voor andere types en merken... geen sluitend asvies gekregen..
  • Uiteindelijk kwam "de reden" van het gebruik aan deze support naar voren: die Boom2 luidsprekers zijn voor in de markt gezet om samen te werken met laptops, tablets en smart phones..... :evil:

Dat viel me toch tegen van Logitech, met hun muizen krijg je super support, klein probleem dat niet verholpen kn worden... ze sturen je meteen een nieuwe....
Ik had juist bij de Boom2 nog gekeken hoe modern hun BT was en met 4.1 zou je dus helemaal goed moeten zitten met de support van BT verbindingen. Het veiligste om dan ook een BT4.x zender te nemen, was ik ook van plan, maar nu dit.....

Wel, heb nu het volgende besloten. Om nu zo maar een aantal keren te gokken of een (goedkope) zender uit het verre oosten of van Amazon wel werkt... begin ik eerst maar met eentje via Bol.com, dan heb ik 14 dagen (via Bol, niet van Bol anders 30 dagen)om alles te testen en verder te snuffelen of er op die andere plaatsen nog wat te halen valt en als ik dan maar binnen de termijn hem terug stuur...

Doorslag gaf dat de Boom 100 een Toslink heeft en mijn TV ook. De hoofdtelefoon uitgang heeft geen constant niveau is afh v/d volume knop.. of ik zou nog een keer de audio uit de Scart aansluiting moeten halen...
De Boom 100 wordt eer compleet met kabels/voeding geleverd.

Tips blijven welkom

Wat zit er in de doos
BoomBoom 100, Micro USB kabel 80 cm, Stereo jack kabel 150 cm, Optische kabel 120 cm, Power supply, Converter kabel 15 cm en gebruiksaanwijzing

Tis een zend en ontvanger (transceiver dus).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan