Asus RT-AC66U Dual band

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
379
Hallo,

Via glasvezel heb ik een verbinding van 200Mbps.
Ik heb via een netwerkkabel bovenstaande Gigabitrouter hangen aan een Experiabox v8 .
Op de Experiabox ontvang ik iets meer dan 200Mbps.
Op de router ontvang ik echter maar 80Mbps.

Betekent dit dat de router kapot is?
Of kan er een instelling verkeerd staan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wim.
 
De router ontvangt nu > 200 Mbps en stuurt dat ook door via kabel.
Als ik overga op draadloos, dan ontvang ik niet meer dan 40Mbps. Ook als ik met mijn laptop vlak bij de router ga staan.
Hoe kan ik nu controleren waar het probleem is? Zend de router wel 200 Mbps draadloos uit of kan mijn Qualcom Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter niet meer ontvangen?
Op welke manier kan ik dat controleren?
 
Volgens de beschrijving van de router en volgens speedtest.net wel.
 
Ik neem aan dat zowel adapter als router op de 5GHz band staan ingesteld.

Er zijn een miljoen mensen die problemen hebben met wifi-snelheid en ik heb die van mij ook nooit opgelost.

40Mbps is wel erg traag, dat impliceert minder dan 5MB/s.

Mijn eigen snelheid is 7MB/s op een 2.4 GHz link wat ongetwijfeld single channel is, dus de 300 Mbit/s zou neerkomen op 150Mbit/s, en dan zou ik ca 15MB/s moeten hebben en dat haal ik dus lang niet.

Maar uitgaande van dual-channel op dual-band (dus twee kanalen tegelijkertijd op 5GHz) zou je (dat heeft niets met de 5GHz te maken, de snelheid) minstens het dubbele moeten hebben.

Wat 5GHz mogelijk maakt is dat dual-channel.

Dus je moet verifiëren dat je beide apparaten allereerst 5GHz gebruiken; want anders doet dual-channel het waarschijnlijk niet, en heb je dezelfde situatie als ik.
 
Mijn adapter in mijn laptop kan slechts 2.4 GHz aan.
 
Mijn adapter in mijn laptop kan slechts 2.4 GHz aan.

Dan zul je waarschijnlijk gelimiteerd zijn tot 1 kanaal, en dat is dan maximaal 150Mbps.

Nu kun je wel zeggen dat dat nog steeds een stuk meer is dan 40, maar die 40 is zonder het wifi gebeuren erbij, dwz waarschijnlijk gebruik je nog steeds ongeveer 80 van die 150.

Da's geen 150.

Maar het is wel hetzelfde als wat ik heb...

Dus wil je omhoog dan is de makkelijkste oplossing een 5GHz stick erbij te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan