SD kaart benaderen via USB op Galaxy Tab A

Status
Niet open voor verdere reacties.

remond

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2004
Berichten
72
Graag zou ik gegevens willen uitwisselen tussen mijn tablet Galaxy tab A en een SD kaart met gebruikmaking van een OTG kabel als USB aansluiting. De aansluiting wordt wel als USB herkent, echter de bestanden zijn niet te benaderen. Als ik een USB stick aansluit op de OTG kabel lukt dit wel (nadat ik deze in F AT32 heb geformateerd.. De kaartjes blijven ook na een fotmat niet leesbaar. Graag een reactie.
 
Zet eens een plaatje en link neer van alles wat je gebruikt... weet je hoeveel SD kaartjes en kabels versies er zijn? En ook nog een aantal Galaxy tab A versies....
Beetje onder elkaar zodat het overzichtelijk is.
Er kan zoveel mis gaan met zulke combis.
 
Daarnaast is het naar mijn mening veel handiger om er een cloud service voor te gebruiken.
 
Zet eens een plaatje en link neer van alles wat je gebruikt... weet je hoeveel SD kaartjes en kabels versies er zijn? En ook nog een aantal Galaxy tab A versies....
Beetje onder elkaar zodat het overzichtelijk is.
Er kan zoveel mis gaan met zulke combis.


Bij deze wat specificaties:
Tablet Galaxy tab A (2016) sm-t580 met android 7.0
7 in 1 multislots cardreader
Met daarin; poging 1 scandisk micro sd HC 4g; poging 2 samsung 32 evo type 1
Verloop kabel waarvan ik de specificaties niet ken (micro USB-B male naar USB 2.0 female.
 
De bedoeling is dat ik tijdens vakanties gegevens foto,s en/gpx bestanden wil uitwisselen op momenten waarbij ik niet beschik over wifi.
De micro sd zit in een Garmin Oregon die ik eveneens wil aansluiten via het OTG kabeltje . Ook deze wordt nu niet gezien. De bestanden op de micro sd worden wel gezien als ik het in het slot van de tablet stopt. Ik moet deze dan steeds uit mijn aoregon halen wat nogal omslachtig is. De SD kaart met foto,s is een gewone die niet in het slot past, waardoor ik dus aangewezen ben op de cardreader.
 
Welke OTG kabel heb je?
https://www.google.nl/search?client.....0...1c.1.64.psy-ab..0.1.62....0.TWaSwI-4vTw

Die "7 in 1 multislots cardreader" zit in de tablet of een losse?
Welke kaarten worden daarin ondersteund?
Wat me nog niet duidelijk is maar klopt het dat je de multi slots card reader aansluit met de OTG kabel op de tablet?
Er kan nogal wat mis gaan, het beeld moet wel goed duidelijk zijn.

Eens... de cloud is leuk als je hem "bij je" hebt... ik hou zelf ook wel graag de controle door een fysieke backup iig al te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Het is een losse cardreader die alle type cards ondersteund. Deze sluit ik via een mini USB-USB-male kabel aan op de OTG kabel (USB female naar USB-B male) die weer aangesloten is op de USB ingang
van de tablet.
 
Aha.... dat kan wel eens de oorzaak zijn. Als ik mijn card reader via twee achter elkaar geschakelde USB kabels aansluit werkt die niet goed meer.
Zelfs een slechte kabel kan al problemen veroorzaken, laat staan dat je er twee achter elkaar zet.
Hier loopt een discussie over de kwaliteit van die kabels
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/52867623#52867623
Het gaat hier dan over de spanningsval agv de slechte kwaliteit. Een card reader zal minder stroom trekken dan er bij het opladen van bijv een telefoon nodig is, maar het helpt iig niet.
Bij mij is de USB3 card reader zelfs in de pc-kast gebouwd en is rechtstreeks aangesloten op de voeding van de pc. Maar omdat zelfs nieuwere moederborden nog een mix van USB3 en USB2 poorten hebben, moest ik de card-read-usb kabel verlengen....tja en toen deed de card reader het niet meer.... de extra kabel eruit en op een USB2 poort in de buurt aangesloten, werken. Kastje los gemaakt en rechtstreeks op de USB3 poort aangesloten, werken...

Voor een tablet hoeft dat niet hetzelfde te zijn, maar gezien mijn eigen ervaringen schoot me dit wel te binnen toen ik jouw verhaal zo las en daarom exact wilde weten hoe je het aangesloten had.
Heb je een manier om de card reader met 1 kabel aan te sluiten?
Waarom moet het per see OTG zijn, accepteert de tablet geen normale card reader aansluiting?
 
Route99:
De tablet heeft een micro sd aansluiting en de cardreader een mini, zo ook mijn garmin oregon. Ik zal de tip van VDK_P eens opvolgen en een combi otg-cardreader bestellen. Gezien de lage kosten is dit het proberen waard. Hiermee heb ik mogelijk het probleem van de te lange kabel getekkeld. Het zal wel enige weken duren voor dit binnen is. T.z.t. zal ik mijn bevindingen posten. Allen bedankt voor de reacties tot nu toe.
 
Inmiddels het OTG adaptertje in bezit en uigeprobeerd. Zowel een mini als gewone sd kaart wordt nu wel herkend. De Oregon echter via kabel niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan