Er is een stekker losgekoppeld...

Status
Niet open voor verdere reacties.

stardance

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Berichten
46
Goedendag, ik heb een vraagje.
Sinds juli 2017 heb ik een Asus Desktop PC A_F_K20CE
Ook heb ik sinds die tijd problemen met mijn geluid. Soms heb ik dagenlang gewoon geluid, niks aan de hand. Maar het komt dus ook voor dat ik dagelijks ineens een gebrom hoor en dan niks meer, geluid is verdwenen. Kruis door de microfoon. Krijg dan een melding: Er is een stekker losgekoppeld. Ga ik dan naar mijn audio config. dan krijg ik te zien dat er geen audioapparaat is aangesloten.
Het enige wat ik dan kan doen is mijn pc herstarten en dan doet alles het weer.
ASUS zegt dat het of aan win. 10 ligt, en ik die moet herinstalleren of het ligt aan de hardware en dan ben ik mijn pc 2 weken kwijt.
Heb zelfs al een nieuw stereosetje aangeschaft omdat ik dacht dat het daaraan lag, maar helaas, dat was weggegooid geld.
Heb via ASUS een nieuwe driver opgestuurd gekregen, maar ook dat hielp niet.

Nu is mijn vraag of er misschien nog een andere optie is zonder dat ik Win. 10 opnieuw hoef te gaan installeren, want heb daar eigenlijk niet zoveel zin in :)
Ik hoop dus eigenlijk dat iemand hier mij zou kunnen helpen, dan hoor ik het graag! ;)
 
rommel eens wat aan de kabel/stekker, mogelijk een kabelbreuk of slecht contact.
 
Nu is mijn vraag of er misschien nog een andere optie is zonder dat ik Win. 10 opnieuw hoef te gaan installeren, want heb daar eigenlijk niet zoveel zin in :)
"ASUS zegt .... of het ligt aan de hardware en dan ben ik mijn pc 2 weken kwijt."
 
Anders gezegd: een hardware-probleem.
Je kunt hem voor garantie retourneren maar maak voordien wel een backup van wat je van je HDD wilt bewaren.
Je zou niet de eerste zijn die alle data kwijtraakt omdat het service-centre besluit eerst Windows opnieuw te installeren alvorens de hardware te gaan nakijken..
 
Anders gezegd: een hardware-probleem.
Je kunt hem voor garantie retourneren maar maak voordien wel een backup van wat je van je HDD wilt bewaren.
Je zou niet de eerste zijn die alle data kwijtraakt omdat het service-centre besluit eerst Windows opnieuw te installeren alvorens de hardware te gaan nakijken..

Ja, daar hadden ze mij al voor gewaarschuwd. Had eigenlijk gehoopt dat het op een andere manier op te lossen was. Maar dan ken ik net zo goed eerst herstel doen en kijken of het inderdaad een windows probleem is, anders ben ik 'm 2 weken kwijt.
 
Dat is inderdaad een optie.
Hier vindt je alle herstel-opties voor Win 10 waarvan er enkele dus verlies van data tot gevolg hebben.
Ik wens je succes en laat maar horen of dat effect heeft gehad.
 
Hallo, Nog niet genoemd is dat er een verkeerde uitgang gebruikt kan zijn, al is die kans klein wanneer u een andere set en kabel gebruikt heeft. Ik heb wel eens een kapotte uitgang gehad dus probeer eens de stekker er langzaam in te drukken en voorzichtig wat heen en weer te bewegen.

Veel problemen komen door verkeerde mixer instellingen, weinig input en veel versterking.

Probeer vanaf een bootbare schijf. Moet dan wel iets zijn wat geluid geeft.

Zet de BIOS instellingen in ieder geval op Standaard instellingen voordat je de computer wegbrengt en dit is ook een goed moment om een nieuw batterijtje te plaatsen.

Misschien ziet u dan dat een kabeltje voor het voorpaneel wat losjes op het moederbord zit of omhoog gekomen is. Kijk met een vergrootglas of de min en plus niet is verwisseld.

Heeft u de juiste moederbord of chipset drivers geïnstalleerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan