Computer sart niet op, geeft 6 piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
5.192
Ik heb weinig verstand van hardware, maar kennelijk ligt dat aan de cpu.
Hetgeen inhoud dat er helemaal niks gebeurd.

Wie weet raad.
 
Geweldig, wat een aanvullende informatie...
Misschien een idee even te vermelden om wat voor pc het gaat ( merk, type en uitvoering )...
Dan is er wellicht iets op te zoeken..
Hier is in elk geval een overzicht van de verschillende beep-codes i.c.m. het type BIOS van het moederbord.
 
Nou ja, zoals gezegd heb ik weinig verstand van hardware. Onlangs een screenshot gemaakt van HWiNFO64 waarin gegevens van de computer zijn opgenomen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Overigens krijg ik 5 bleepjes te horen en niet 6. De computer start...

hp.png
 
Laatst bewerkt:
Ik denk wel problemen met het moederbord. Tijd voor reparatie in een winkel. Nieuwe erin of is die computer al zo oud, dat je beter een nieuwe kunt kopen. Vaak is het sukkelen en/of vallen en weer opstaan.
 
Laatst bewerkt:
Of het een moederbord-probleem is durf ik zo niet te zeggen..
Op de screen die je hebt geplaatst is wel duidelijk dat je 160 Gb Hitachi HDD aan het einde van zijn leven is, daar zou wel eens een deel van de oorzaak van je opstart-probleem in kunnen zitten..
 
Ik denk dat ik wel genoeg weet. De computer heb ik 2 jaar geleden als tweede computer gekocht. Als het apparaat nu overleden is dan is dat jammer, maar niet meer dan dat.

Dank manamana en Scrapheap voor jullie raad.
 
Hallo Cor, wel even alle belangrijke dingen nog redden he. Groet. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
De harde schijf zal het wel niet zijn want dat is meestal een lange beep. Probeer te booten vanaf een bootdisk.

Als u ook niet in de BIOS kan komen dan het batterijtje van het moederbord vervangen. Bij Action 8 stuks voor een Euro.

Deze beeps zouden kunnen wijzen op problemen met het geheugen, omdat ze niet in een lijst staan die ik heb gezien (alle andere beeps: geheugen). Plaats dus één voor één de modules in het eerste slot of vervang het ene reepje door een goede.

Controleer de voeding met een voeding tester, kijk of alle stekkers goed vast zitten en of de ventilator kan draaien.

Werkt dit allemaal niet, probeer dan de fout te vinden door uit te bouwen. Grafische kaart, netwerk kaart enzovoort.
 
Hoi,
Koppel die 160 GB schijf eens af en probeer op te starten.
Hoeveel ruimte heb je nog op die 60 GB SSD?
Nu al opgeven is geen optie voordat je niet nog een-en-ander geprobeerd hebt.
 
Ik vermoed ook dat het de ssd is die het probleem veroorzaakt.
Als de boot ssd die van 60gb is dan zou het wel eens een ruimte probleem kunnen zijn.
Als de boot ssd die van 160gb is dan zou het een corrupte ssd kunnen zijn (gezien het uitroepteken in het overzicht).
In beide gevallen weigert een pc/mobo nog te starten.

Het bewijs dat het de SSD is kan geleverd worden door de pc vanaf een dvd/cd te starten (bijv. een windows installatie dvd, of de Hirens bootcd).
Als dat wel lukt is het niet het mobo, maar een van de ssd's
 
Laatst bewerkt:
Die 160 Gb Hitachi is geen SSD...maar een gewone HDD, zie hier.
Er zit dus maar 1 SSD in dit systeem en dat is die 60 Gb Intel.
 
Beste mensen,
Het probleem is opgelost, al moet je mij niet vragen hoe. Mijn zoon is aan de slag gegaan met de computer en heeft het probleem verholpen.

Waar het mij nu hoofdzakelijk om gaat, is jullie hartelijk te bedanken voor de adviezen en goede raad.
Nogmaals: hartelijk dank
 
Wellicht dat zijn zoon hier wat uitleg zou kunnen intikken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan