Beeld in Palazzo Altemps, Rome

Status
Niet open voor verdere reacties.

Digilike

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2018
Berichten
33
Palazzo Altemps in Rome is aan te bevelen voor degenen die van klassieke beelden houden. Het is niet bekend bij een groot publiek, maar wel prachtig. Bij dit beeld viel mijn oog op het mooie licht dat erop scheen.


IMG_8701.jpg

Exif
Camera: Canon EOS M
Iso: 800
Sluitertijd: 1/60 seconde
Diafragma: f/4.0
Brandpuntsafstand: 40mm
 
Mooi plaatje, zou zo uit de catalogus kunnen komen. Mooi licht ook. Jammer dat je zo'n hoge ISO hebt gebruikt, met een lagere komen de details beter uit.
 
Hier had ik geen statief bij me. Door ISO 800 kon ik nog goed uit de hand fotograferen.
 
Ik denk dat je de plaat ook wel had kunnen maken op ISO 200, gezien de gebruikte instellingen. Al hangt dat ook een beetje van je techniek en camera(gewicht) af. Maar je hebt gelijk dat je voor zekerheid gaat, zodat je in ieder geval een bruikbare plaat mee naar huis neemt :)
 
De sluitertijd bij ISO 800 was 1/60 op 40mm en zonder stabilisatie in lens of body. Knap als jij in die omstandigheden toekunt met ISO 200. Mij gaat dat niet lukken. Dus liever dan een hogere ISO waarde, dan bewegingsonscherpte. Ik vraag me af welke detaillering je mist bij deze foto.
 
Op mijn Dell UltraSharp U2515H ziet het erg goed uit. Ik zou dan het origineel beter moeten kennen om te weten wat ik zou missen.
En wat ook een rol speelt, ik ben geen beeldenkenner, let daardoor wellicht minder op de details ervan.
 
Knap als jij in die omstandigheden toekunt met ISO 200. Mij gaat dat niet lukken.
Ik hou, bij een brandpunt van rond de 40mm, een sluitertijd van 1/8 nog haarscherp. Kwestie van techniek denk ik. Maar goed, het is dan ook mijn vak :).
 
Zoals ik al zei: kwestie van techniek (juiste camerahouding + juiste lichaamshouding + steunpunt) en dan veel oefenen en, afhankelijk van het resultaat, veel of weinig alcohol :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan