ESET Internet Security blokkeert volledig internet?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Berichten
65
Net bij iemand ESET Internet Security geïnstalleerd op Windows 7.

Na installatie blokkeert het hele internet, via Chrome (en internet explorer), kan ik geen sites meer bereiken.

Echter, via 'incognito mode' in Chrome werkt het internet wel. (Geen idee of IE dit heeft dus niet getest.)

Ik heb de firewall van Eset uitegschakelt, de Windows Firewall terug opgezet. Dit maakte geen verschil. Hetzelfde gebeurde wanneer ik de hele beveiliging van Eset uitschakelde.

Het internet werke terug opnieuw wanneer Eset verwijderd was....

Iemand enig idee?
 
Op hun forum heb ik een bijdrage gevonden wat resoluut stelt:

The only way to have Eset and internet together is to disable Filtering protocol in INTERNET AND MESSAGING

Ik hoop maar het beste.
 
Thanks!

Als ik het filter protocol voor "INTERNET AND MESSAGING" uitschakel kan ik even goed geen anti virus hebben?
 
Bedoel je dat je dan niet beveiligd bent tegen virussen e.d. Volgens mij is dat ESET toch een 'totaalprogramma'. Ik lees de eerste berichten met een soortgelijk probleem al in 2015. Op hun forum kom ik dit tegen.

1. Heeft ESET bij de Help-functie geen verificatie van de installatie en kan het geen problemen herkennen?
2. Heeft ESET geen chat-functie opdat de mensen van ESET jouw programma direct kunnen repareren?

Zo nee, zie dat je zo snel mogelijk een ander programma krijgt. Een dergelijk disfunctioneel programma is een groot risico.
 
Ja ik neem aan dat dit het filter onderdeel in elk geval stopt maar zou je daarmee ook niet bewaakt zijn bij on-line activiteiten? Ik kan vanaf hier niet beoordelen wat het "filteren" inhoud. Kan dat een lijst zijn van sites welke je beter niet kan bezoeken, met een mogelijkheid van uitzonderen? Is dat zo en heb je dat nodig, dan is het voor die gebruiker een wanprestatie. Je kan sites op nog meer manieren filteren of reputatie zien.

Wat er op deze ene computer aan schort dat weet ik niet, denk eens aan het zelf compleet controleren van wat er op de computer opstart. Gebruik AutoRuns hiervoor. Het zoeken naar nut en noodzaak met Google is wel veel werk. Met AutoRuns kan je ook malware of browser helpers vinden die een conflict zouden kunnen hebben met het filteren. Zie dan de categorie Browsers.

Zelf heb ik een aangepast Hosts bestand wat veel slechte sites tegenhoudt (HostsMan). Misschien is de tekst daarvan niet meer naar behoren te maken door ESET. Dit is in ieder geval iets wat kan ingrijpen. Een andere is de opgegeven DNS server, deze zou veranderd kunnen zijn naar een voor die Internetprovider onbegrijpelijke manier. Ik weet nu niet wat ik ermee wil zeggen maar ook met een verkeerde DNS server krijg je geen verbinding met Internet sites (DNS Jumper).

Doe ook eens de opdracht sfc /scannow om Windows een systeembestand controle te laten doen. Als er iets moet worden aangepast dan zal de installatieschijf ingevoerd moeten worden.

Heb je dit allemaal geprobeerd dan is de oorzaak niet gemakkelijk te vinden. De eerste meldingen van dit probleem zijn denk ik al van 2010. Jammer dat ESET er geen inzicht in heeft en de gebruiker dan het wiel moet uitvinden. Ik adviseer Avast met Internetbescherming. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan