Subdomeinen voorzien van een domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copyright

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Berichten
85
Ik heb een aantal wordpress webwinkels alleen op subdomeinen van 1 domein. Dus alle webwinkels hebben een URL www.domein.nl/subdomein. Dit had ik gedaan omdat ik niet verwachte dat ik hier goeie omzet uit zou halen.

Echter de omzet op de winkels valt niet tegen. En hierom wil ik ieder subdomein van een domeinnaam voorzien die gerelateerd is aan de artikelen die om het subdomein worden verkocht. Maar kan me zo voorstellen dat het niet alleen het domein doorverwijzen is maar dat er ook iets in WordPress moet gebeuren. Ik gebruik Wordpress/Woocommerc.

Kan iemand mij helpen?
 
Heb je al naar .htaccess gekeken? Op internet staan veel onderwerpen om subdomeinen aan te maken en door te sturen.
 
In de url www.example.nl/webshop1 is "webshop1" een submap (niet een subdomein).
www is het subdomein en example.nl is het domein (waarvan .nl het toplevel domein is).

Je wilt de webshops, die nu in verschillende submappen op 1 domein staan, naar verschillende domeinen verhuizen.
Waarschijnlijk wil je elke webshop op het nieuwe domein in de root (hoofdmap) zetten en niet meer in een submap.
Lees dit om Wordpress op het nieuwe domein naar de root (hoofdmap) te verplaatsen. Op het huidige domein moet je per webshop submap een verwijzing maken die alles van die betreffende webshop doorverwijst naar het nieuwe domein. Dit doe je in bestand .htaccess
 
Laatst bewerkt:
Hoi, wat @bron al schrijft zou ik ook doen. De website verhuizen. Stel je hebt websitenaam/X en websitenaam/Y en websitenaam/Z en domeinnaam X, Y en Z. Dan even kort gezegd voor websitenaam/X de nieuwe domeinnaam X laten verwijzen naar hostingruimte X. En daar de site naar toe verhuizen. Doe dat ook met Y en Z.
Verhuizen van een site kan handmatig (bestanden en database) of met migratie plug-ins zoals BackWPup of Duplicator of zo.
 
Ha damnsharp, tijdje niet gezien :)
 
ha bron! thanks for asking! Inderdaad, maar ben er weer :) en hopelijk met goede bijdragen (en soms een vraag).


@copyright, kom je eruit?
 
Misschien te simpel, maar hij/zij kan toch ook domeinnamen bestellen en deze laten doorverwijzen naar het subdomein?
Dan heb je wel een mooie naam, maar de site blijft intact zoals die nu is en hoef je niet te verhuizen.

Bij Versio kan je bij een domeinnaam redirect aanzetten en dus die domeinnaam laten verwijzen naar....
Dit zit dan in de prijs inbegrepen. Wil je ook e-mail erbij kan dat ook maar dat kost geloof ik 3,95
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan