Monitoren stabiliteit WiiFi?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Vrouwlief klaagt steen en been over de (vermeend) instabiele draadloze netwerkverbinding.

Probleem dat zij middels een laptop en/of iPad verbinding maakt met het VPN van haar werkgever. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van Cisco VMWare. De verbinding wordt met regelmaat verbroken, waarna weer opnieuw ingelogd moet worden. Dit probleem manifesteert zich bij gebruik van 2 verschillende laptops, zowel als bij gebruik van een iPad, dus het ligt niet voor de hand dat het probleem daarin zit.

Soillant detail: ik maak zelf óók gebruik van datzelfde draadloze netwerk, en ik maak óók met behulp van VMWare verbinding met het VPN van mijn werkgever (nee, niet dezelfde). Ik maak daarbij bovendien gebruik van een van de laptops welke vrouwlief ook gebruikt.
Ik ervaar daarentegen geen enkel probleem, en ik kan dagen achtereen probleemloos werken.

Ik ben ervan overtuigd dat het probleem NIET aan de draadloze netwerkverbinding ligt, omdat alles in huis, bedraad en draadloos, verder probleemloos werkt.
Ik vermoed dat het probleem bij de verbinding met het VPN van het bedrijfsnetwerk ligt. Misschien dat bijvoorbeeld bij een dipje in de verbinding de netwerkbeveiliging ingrijpt en de verbinding verbreekt.

Is er een mogelijkheid om over een langere periode mijn WiFi-verbinding te monitoren, om een einde te kunnen maken aan de eindeloze discussie ”het internet werkt alweer niet”?
 
zelfgebruik ik autoping op mijn macbook om dit in de gaten te houden.

autoping.jpg
 
Dat klinkt goed. Is daar op een Windows versie van, of een programma wat daarop lijkt, en waar haal ik dat vandaan? Even zoeken op Google resulteert in een link naar de dubieuze Softpedia, een slangenkuil van virussen en andere ellende in de duistere spelonken van het internet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan