• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getpivotdata combineren met IF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nonnema

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2017
Berichten
6
Hi!


Ik heb een pivot table (Pivot bi_bezoekers) die bezoekersaantallen voor verschillende klanten per maand en jaar laat zien. Ik wil dit verwerken in een algemeen overzichtsrapport (Totaal) waar nog veel meer data in staat dat automatisch de huidige maand bovenaan zet, elke maand verschuiven alle gegevens dus een rij. Hoe zou een formule eruit zien waarin:

- ik eerst kijk of jaar en maand van Totaal overeen komen met Pivot bi_bezoekers
- wanneer dat klopt vervolgens gegevens laat zien die daarbij horen

Volgende formule heb ik geprobeerd maar die werkt helaas niet. Hierin probeerde ik year en month te verwijzen naar overeenkomst met een cel op Totaal

=GETPIVOTDATA("talent_id",'Pivot bi_bezoekers'!$A$3,"talent_created",12,"Years",2017)

[edit; bijlage toegevoegd!]
 

Bijlagen

  • Help file pivot.xlsx
    54,6 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Lijkt het je niet handig om een voorbeeldbestand te plaatsen?
 
Klopt het voorbeeld wel met de vraag of de vraag met het voorbeeld? Als je een oplossing wilt dan moet het allemaal wel een beetje aansluiten. Blad A en Blad B kan ik bv niet vinden.
 
Als je de verwachte uitkomst ook had ingevuld dan waarschijnlijk wel. Ik denk dat je zoiets zoekt
Code:
=GETPIVOTDATA("talent_id";'Pivot bi_bezoekers'!$A$3;"talent_created";$B6;"Years";$A6)
 

Bijlagen

  • Help file pivot.xlsb
    30,3 KB · Weergaven: 16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan