bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

davyke

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2013
Berichten
10
hallo,nu met die problemen met meltdown moet ik mijn bios updaten.als ik bij speccy kijk zie ik Brand Phoenix
Version V1.3410
Date 25/04/2011 staan.maar de Manufacturer van mijn laptop is emachines.moet ik nu bij phoenix kijken of emachines voor de update?
 
Er zijn software patches van de diverse besturingssysteem bakkers voor, heb je geen bios update voor.
 
hallo,nu met die problemen met meltdown moet ik mijn bios updaten.als ik bij speccy kijk zie ik Brand Phoenix
Version V1.3410
Date 25/04/2011 staan.maar de Manufacturer van mijn laptop is emachines.moet ik nu bij phoenix kijken of emachines voor de update?

Graag meer info: kan je jouw moederbord en CPU gegevens eens posten aub
En neen: software patches zullen voor spectre niet voldoende zijn; je zal inderdaad je bios moeten upgraden, maar uiteraard zal dit enkel mogelijk zijn als de firma van het moederbord effectief een upgrade maakt...
 
Als het door een bios update op te lossen was zouden ze dat wel doen maar het heeft gewoon niets met de bios te maken.
https://tweakers.net/reviews/5939/meltdown-en-spectre-vraag-en-antwoord.html

De meningen verschillen precies wel:

HowToGeek zei:
To fully protect against Meltdown and Spectre, you’ll need to install a UEFI or BIOS update from your PC’s manufacturer as well as the various software patches. These UEFI updates contain new Intel processor microcode that adds additional protection against these attacks. Unfortunately, they aren’t distributed via Windows Update—unless you’re using a Microsoft Surface device—so they must be downloaded from your manufacturer’s website and installed manually.
(HowToGeek)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan