Opmaak inputbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik heb de volgende code:
Code:
gegevens=Application.InputBox(Prompt:="geef de kosten op:", Title:="kosten", Type:=1)

Is het mogelijk bij invoeren van de kosten direct al de opmaak weer te geven, zodat grote getallen leesbaar worden; bij voorkeur als volgt: € 1.234.000,-?

Hiermee samenhangend: hoe kan ik deze opmaak in een andere situatie via VBA afdwingen? Ik gebruik nu de volgende opmaak "€ #,##0". Maar ik wil er graag ",-" achteraan plaatsen.
 
Nee, een inputbox kun je geen opmaak meegeven. Is ook logisch, want een inputbox kan in beginsel alles hebben, dus hoe kun je dan onderscheid maken in de verschillende gegevens die ingevoerd worden? Je mag Application. trouwens weglaten; dat doet niks. Scheelt weer typen :). En je opmaak is denk ik: "€ #,##0,-" Maar je zit dan met een verkeerde duizendtal opmaak als je daar ook een komma voor gebruikt, je kunt niet hetzelfde teken voor twee dingen gebruiken. En wat doe je als je wél cijfers achter de komma invoert? Die staan er dan wel (en er wordt mee gerekend ook) maar je ziet ze niet. Lijkt mij niet geweldig...
 
Je eerste opmerking is helder.
Tweede punt is echter dat er best getallen achter de komma ingevoerd mogen worden, maar die zijn niet van belang: er komt altijd een rond getal uit en dat wil ik ook zo presenteren. Altijd 69.697,00 wekt een verkeerde indruk. Het moet zijn 69.697,-, dus altijd afgerond op hele getallen. De berekening doet dat al, maar de presentatie is altijd met twee getallen achter de ','.
 
@Octa,

Er is wel degelijk een verschil tussen Application.inputbox en Inputbox.
 
@HSV: Test dit maar eens, en zoek de verschillen.
Code:
Sub testje()
    Application.InputBox "Typ een waarde"
    InputBox "Typ een waarde"
End Sub
 
@OctaFish,

Typ tekst in de Inputbox en zoek de verschillen. ;)
Code:
Sub testje()
    Application.InputBox "Typ een waarde", , , , , , , 1
    InputBox "Typ een waarde"
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan