• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wisselen werkbladen inexcel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahkleine

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
160
Hallo allemaal,

Ik heb een excel bestand met 20 werkbladen/tabbladen. Binnen elk werkblad voer ik op diverse plekken nieuwe gegevens in. Wat ik graag wil is dat wanneer ik wissel van werkblad de cursor eerst automatisch wordt verplaatst naar cel A1 binnen het te verlaten werkblad alvorens het nieuwe werkblad te openen. Wie kan mij hierbij helpen. Alvast bedankt
 
Dit achter je blad plakken:
Code:
Private Sub Worksheet_Deactivate()
 Cells(1, 1).Select
End Sub

Al ontgaat me de zin hiervan.
 
Of 1 routine die dat voor alle werkbladen doet. Dit in de ThisWorkbook sectie:
Code:
Private Sub Workbook_SheetDeactivate(ByVal Sh As Object)
    Cells(1, 1).Select
End Sub
 
Cobbe en Ed,

Bedankt voor jullie reactie. Beide oplossingen werken. Ik heb gekozen voor de oplossing van Ed.
Cobbe een uitleg over de zin hiervan: De werkbladen zijn erg groot en als ik een in een cel bijvoorbeeld ergens in rij 516 gegevens heb ingevoerd en ik wissel van werkblad en later weer terug, kom ik altijd op de verkeerde plek terug. Ik wil altijd naar cel A1 want in regel 1 staat een soort pulldown-menu met verwijzingen naar de diverse plekken ergens in het desbetreffende werkblad.

Nogmaasl bedankt voor jullie hulp
 
Goede reden maar ik zou dan net andersom denken en de cursor in A1 zetten bij activeren van de pagina.
Resultaat is hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan