• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee x "ALS" in een formule zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

otmar12

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2018
Berichten
6
Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum zit maar ik dacht dat dit wellicht het goede forum zou kunnen zijn om mijn vraag te beantwoorden.

Ik wil een formule maken voor excel waarbij excel alle getallen bij elkaar optelt die in een bepaalde maand zijn uitgegeven EN aan een bepaalde categorie. Tot nu toe is mij enkel gelukt dat excel het aan 1 van deze twee dingen toetst. Weten jullie hoe ik het excel aan twee dingen tegelijkertijd kan laaten toetsen?

De formule die ik nu gebruik is:
=SOM.ALS(Tabel23[Categorie];Blad6!B4;Tabel23[Bedrag])

Hierbij haal de formule de categorie uit de tabel en op blad6!B4 staat dan bijvoorbeeld "huur". Als dit ook in de tabel staat telt hij de verschillende getallen bij elkaar op. Echter wil ik dat in de formule ook komt te staan dat hij test of in de tabel "maand" bijvoorbeeld "januari" staat.
Naamloos.png

Bij voorbaad dank!
 
Otmar,

welkom op Helpmij.nl!

Kijk eens naar de formule SOMMEN.ALS i.p.v. SOM.ALS.

Post anders een voorbeeld excelbestand met wat nepgegevens, dat zegt veel meer dan een plaatje...
 
Okee nvm, volgens mij werkt de gegeven functie wel haha, excuses
 
Prima, fijn dat je er uit gekomen bent!

Wil de vraag dan nog markeren als "opgelost"?
Dat doe je daar waar de vraag gesteld hebt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan