• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zonder draai tabel namen een keer laten zien met de uur soorten en totalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewh

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
273
Dit isBekijk bijlage voorbeeldbestand overuren.xls een lastige, ben er nu een uurtje of 40 over aan het puzzelen ,maar kom er niet uit
een voorbeeld bestandje is bijgevoegd
het is een overzicht van de overuren die gemaakt zijn in een week ( in het voorbeeld week 50 )

er zijn verschillende overuur waarden ( 125%, 150% enzo ) dit wordt vertaald in 02, 03, 04, 06, 07

hoe kunnen we nu per uur soort een keer de juiste naam zien met het totaal aantal uren ( van die soort ) uitgaande dat de naam een keer wordt getoond dus bv bij wim ( in het voorbeeld )

jaar week naam uursoort aantal uur
2017 50 wim 02 12,5
2017 50 wim 03 6,5
2017 50 wim 04 4
 
De functie SOMMEN.ALS ook geprobeerd?

En ondanks dat je specifiek niet om draaitabel vraagt (waarom eigenlijk niet?) wilde ik er toch één demonstreren, je gegevens zijn dan zo gemakkelijk foutloos te analyseren. Bekijk maar eens.
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand overuren (AC).xls
    33 KB · Weergaven: 31
  • voorbeeldbestand overuren - draaitabel (AC).xls
    31 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
je eerste oplossing, ik begrijp dat je het jaar weeknummer naam zelf moet invullen en dan de formule om het resultaat te verkrijgen van het totaal ( slimme formule trouwens , ga ik proberen te onthouden)

maar elke week krijgen we zo lijst groter of kliener met steeds andere namen ( wel 95 verschillende )


Ja die draaitabel is eigenlijk alles wat we nodig hebben , maar ik heb begrepen dat een draaitabel erg afhankelijk is van de versie excel waar mee je werkt? althans zo was het wel in het verleden.

vraagje over de draaitabel. kolom A:G is elke week natuurlijk gelijk maar vanaf regel 5 zal het aantal regels nooit het zelfde zijn, dit is afhankelijk hoeveel er is overgewerkt en door hoeveel verschillende mensen
kunnen wel eens 500 regels zijn
is de draaitabel dynamisch of moet je telkens instellen? ik hoop van wel. de data komt uit het administratiesysteem en importeren we via een query vervolgens met VBA generen we de lijst zoals jij hem hebt gezien
mooi zou zijn dat de draaitabel dan ook automatisch gevuld wordt om fouten te voorkomen

ik hoop dat je nog ff wil kijken en meedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan