w10 en toolbar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Berichten
441
Heb een vraagje. W10 is wel erg langzaam. Nou ben ik aan het zoeken waar het aan kan liggen.
Avast geeft me de tip om de app zonealarm ltd toolbar te verwijderen.
Heb ik er niet zelf op gezet. Zone Alarm heb ik ook niet meer, wel gehad.
Nou heb ik geprobeerd om hem eraf te gooien, maar dat lukt me niet.
Ik heb geen administrator rechten!!
Snap het niet, want ik ben de enige gebruiker en administrator.
Heb al van alles geprobeerd maar helaas.
Ook zegt Avast dat ik veel registerproblemen heb.
Ik gebruik altijd ccleaner, maar blijkbaar is dat niet genoeg.
Iemand goeie tips?
 
Activeer voor de zekerheid eerst het Administrator account zoals hier uitgelegd
https://www.howtogeek.com/howto/win...idden-administrator-account-on-windows-vista/
Maak nog een extra admin account aan met de naam admin voor de zekerheid.

Log tijdelijk in als Administrator door compleet te herstarten en in het login menu voor Administrator ipv jouw normale login.

Kan zijn dat CCleaner al eea heeft beschadigd, in handen van leken gevaarlijke tool...
Eraf ermee.
Zet eens een herstel punt terug en ga vervolgens steeds verder terug tot je geen fout meer hebt.
Lukt dat niet goed kom hier en meldt jouw ervaringen zodat we hopelijk eens beter beeld krijgen vd ervaringen.
BTW: ik gebruik al >15 jaar Zonealarm en heb nog nooit een toolbar na de installatie aangetroffen..... hoe heb je dat voor elkaar gekregen..?
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor meedenken. :thumb: Geen idee hoe die toolbar erop is gekomen. Ik let juist altijd goed op als ik wat download.
Ccleaner gebruik ik al jaren omdat het vertrouwd blijkt te zijn bij juist gebruik.
Ik heb via die link de account geactiveerd.
Ik ga morgen wel eens kijken als ik ik opnieuw opstart.
 
Mensen die problemen hebben en CCleaner gebruiken en weten wat ze doen ... die komen voor dit soort vragen hier niet om dit te vragen....
Die hebben gewoon een image en hun probleem is opgelost... tja .... zo herken je nu eenmaal aan de vraag wat iemand in huis heeft..
Geeft niet maar stel dan niet dat CCleaner in jouw handen dat dit voor jou waar is... "omdat het vertrouwd blijkt te zijn bij juist gebruik."
En vertrouwd wil niet zeggen dat het ook juist gebruikt wordt...:eek:
 
Er bestaan geen tools om registerfouten op te lossen, Ccleaner verwijderd niet gebruikte sleutels, that's al.
Zo kun je niet gewenste programma's opruimen, en de verwijzingen in opstarten via of die Ccleaner of taakbeheer en opstarten nakijken.
Überhaupt daar alleen de opstartregels voor drivers en anti-virus laten staan, de rest kan weg.
https://www.bleepingcomputer.com/tutorials/manually-remove-programs-from-add-remove-programs/

Erna in de CMD/Powershell, die openen als admin, een sfc /scannow plegen.

Een scan met Malwarebytes is ook aan te raden.
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
Installeren en account soort veranderen, dan blijft hij gratis.
 
Goedenavond. Ben er weer. Ja, ik zit alleen de avonden achter mijn laptop dus. Maar paar reacties.
@route99: Terugzetten via herstel alleen voor die toolbar zie ik niet zitten helaas. Ik had zelf ook al gegoogled uiteraard en ontdekt dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem: De LTD toolbar die er plots is en die we niet kunnen verwijderen omdat hier niet het rolmenu tevoorschijn komt waar staat : als administrator uitvoeren. Vreemd toch?? Daarom heb ik hier mijn vraag gesteld. Het komt echt wel door W10. Had er eerder geen last van.
Ook ik heb geprobeerd met progje Revo uninstaller, maar die laat alleen de progjes zelf zien.
Dus dat lukte ook niet.

@lange Pier: Ik weet zo ongeveer wel wat ik kan met CCleaner. Altijd handig om hele progjes te verwijderen maar helaas geen onderdelen ervan.
Ook gebruik ik MWB regelmatig. Net nog ff scan gedraaid en geen bedreigingen gevonden.
Maar ik ga de linken eens bestuderen die jullie erop zetten.

Alvast mijn hartelijke dank voor het meedenken!:thumb:
 
De LTD toolbar die er plots is en die we niet kunnen verwijderen omdat hier niet het rolmenu tevoorschijn komt waar staat : als administrator uitvoeren. Vreemd toch?? Daarom heb ik hier mijn vraag gesteld. Het komt echt wel door W10. Had er eerder geen last van.
\
Tja.. als je een vreemde besmetting hebt kan het zijn dat jouw tools als CCleaner en niet mee om kunnen gaan of zelfs jouw local admin rechten (deels ) naar de knoppen zijn... Dan kun je Win10 wel de schuld geven maar die heeft die toolbar niet geïnstalleerd.... dat was je zelf ook al was het per ongeluk....:eek:
Net als bij de Belasting: "mooier kunnen we het niet maken... "... ;)

Probeer nog eens in te loggen als echte Administrator.
Dat account is nu niet zichtbaar op het loginscherm, dat maak je zo zichtbaar:
https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/1068-verborgen-super-administrator-account-activeren
Gedaan? Herstarten via login menu als Administrator.
Nu heb je nog meer rechten dan een normale admin.
Probeer nu via Programma's en onderdelen de troep te verwijderen.

Heb je alles schoon gekregen, scan nog een met een verse MWB, maak dan een systembackup.
Als je twijfelt of het echt schoon is.... rest alleen een schone installatie.
Denk dan eerst aan backup van data...... (fotos/mail/etc....).
 
Waarom moet ineens iedereen als admin inloggen, nieuwe rage?
Totaal niet nodig, elke excuting file kun je al via de rechtermuisklik als admin openen indien nodig.
 
@route99. Dank je voor de link die je plaatste. De 1e link die je gaf.
Daar staat de oplossing: verwijderen via regedit en uninstaller.
Ik heb dit gedaan. Ging gemakkelijk en hij is nu weg!!!
Dus dit is opgelost.:d :thumb:
Maar dat van die administratierechten...........
Ga ik nog wel eens verder uitzoeken.
 
Waarom moet ineens iedereen als admin inloggen, nieuwe rage?
Totaal niet nodig, elke excuting file kun je al via de rechtermuisklik als admin openen indien nodig.

Blijkbaar niet bij die toolbar die ik wilde verwijderen.
Normaal met een rechterklik kom je in een rolmenu waar ook staat administrator.
Maar niet toen ik die toolbar wilde verwijderen.
Dat vond ik vreemd en via google kwam ik erachter dat ik niet de enige ben.
Daarom hier mijn vraag.
Maar ik ben de toolbar toch kwijt nu.
Toch weer wat geleerd hier en ik sla de tip op uiteraard.
 
Voor wie niet het verschil tussen een R-muis op exe uitvoeren als admin nog niet weet en een opstart als echte Administrator, is er nog wat te lezen....
https://superuser.com/questions/102...den-administrator-account-and-normal-administ

Vooral als je dit soort schermen krijgt dan lukt het meestal niet om met de R-muis uitvoeren op exe als admin of de installatie of het programma te starten,, maar wel via een separate Administrator login. Pas nog gehad met AVSvideo tools v5.
Die werkte onder Win7 probleemloos en ik had de setup bewaard ging om dezelfde exe.

Voorbeeld:
ZEAaN.png
 

Bijlagen

  • ZEAaN.png
    ZEAaN.png
    14,7 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Interessante en leerzame topic. Ik begrijp wat in post 1 staat niet helemaal. Er staat:
Avast geeft me de tip om de app zonealarm ltd toolbar te verwijderen.

Ook zegt Avast dat ik veel registerproblemen heb.

Is dan mijn conclusie juist dat dit een gratis versie is?

Ik zou zeggen als je zaken kunt constateren, waarom los je ze dan niet op?
 
Klopt, gratis versie. Ben aan het twijfelen of ik de betaalde versie neem.
Maar ben dan ook weer huiverig, als ik zie wat er alles verwijderd gaat worden in de betaalde versie.
Overigens niet zomaar hè.
Maar ben altijd voorzichtig met het verwijderen, heb al eens problemen gehad met een register verwijder progje.
Teveel verwijderd dus. Daar heb ik geen zin meer in dus.
 
Met een image maken heb je al die problemen niet als het een keer mis gaat. Wat houd je tegen om zulke praktische zaken te doen?
Het forum zou >> 75% leeg raken als iedereen het zou doen... de meeste problemen zijn dan weg....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan