Picasa

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Picasa, helaas vervangen door een mooier ogend foto program. Ik zoek een programma zoals picasa met mogelijkheid de pixel grootte te veranderen, zoals dat bij Picasa wel kon.
 
Hallo, Picasa 3 is nog wel ergens te downloaden want ik heb deze vorige week nog geïnstalleerd op mijn nieuwe Windows 7.

Het vermeerderen van het aantal pixels doen de meeste programma's door hier en daar de beeldlijnen te dupliceren. Slechts enkele (!) vergroten de afbeeldingen door tussenliggende pixels te berekenen. Dat heet interpolatie. De vergrootte foto is dan precies het zelfde als het origineel en er zijn geen onderbroken lijnen die op zaagtanden lijken. Interpolatie is dus echt wat je nodig bent. Vergroten met interpolatie kan tot ongeveer twee maal de hoogte en twee maal de breedte, 200 procent wordt dan opgegeven maar het is eigenlijk vier keer zo groot. Daarna ga je gebreken vermoeden want er moet beeldinformatie zijn.

Een bekend en gratis programma wat vergroten met interpolatie doet, dat is IrfanView. Het is te krijgen in de Nederlandse taal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan