Geluid instellingen Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

MysticFist

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2018
Berichten
3
Hoi,

Ik heb onlangs een 5.1 speaker set gekocht en zit met een paar probleempjes.
Ik heb al wat zitten klooien maar geraak er niet aan uit.

1. Als ik de speakers wil configureren dan hoor ik altijd maar geluid uit de 2 voorste speakers. Ook als ik een test doen in het configuratiescherm van windows. Het vreemde is dat als ik een liedje laat afspelen in youtube of een spel speel dat ik dan wel geluid heb uit al mijn speakers.

2. Als ik een liedje beluister in youtube en ik zet het geluid veel stiller dan hoor je inderdaad dat het geluid zeer stil is maar na een seconde of 3 stijgt de volume weer. Het is net alsof de computer geen geluid wil afspelen onder een bepaalde volume en dus steeds terug keert naar dat minimum. Dit is zeer irritant. Ik heb zo mijn volume van youtube eens op minimum gezet en in windows op 1 zodat ik het normaal amper zou mogen horen maar het is bijna even luid als mijn game en die staat op 50. Onbegrijpelijk

3. Als ik bvb een spel speel zoals Ark survival evolved zijn er bepaalde geluiden die ik wel hoor in mijn voorste speakers maar niet in mijn achterste. Dat is echter niet met alle geluid zo want ik hoor bvb wel water lopen, wind waaien enzo maar dieren die achter me lopen hoor ik dan weer niet. Ook is het net alsof het geluid soms hapert alsof het programma niet weet waar hij wat moet op afspelen.

Ik heb al drivers geherinstalleerd, alles opnieuw geconfigureerd maar niks help.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen want ik zag op internet dat er wel meer waren met zulke problemen maar weinig info over hoe het op te lossen?
Ik word hier echt gek van.

infp.jpg

Groetjes,
MysticFist
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst de ingebouwde probleemoplosser van Windows zelf. Typ probleemoplossing in het zoekvak of Configuratie > Problemen detecteren en oplossen
 
Probleem 2 is opgelost.

Blijkbaar kwam het probleem van mijn drivers van realtek_creative_audio
Ik heb die er af gegooid en nu blijft het geluid mooi op de volume die ik kies.
Wel vreemd dat ik de drivers niet mag gebruiken terwijl ze wel voor mijn moederbord zijn want hierdoor heb ik ook die applicatie niet meer die me toelaat die 5.1 te configureren zoals rechts in mijn screenshot.

De rest is nog een vraagteken.
 
Win10 heeft na de deinstallatie wrs de juiste drivers geïnstalleerd.
Als nu de laatste drivers met die tool bij de site van realtek_creative_audio zelf ophaalt en niet van het mobo?
Maak eerst een herstelpunt (mss nog inschakelen als het nog niet aan staat).
En?
Je kunt altijd weer terug.
Of maak voor de zekerheid een systeemkopie (oja, die heb je vast al..)
 
Nee ik heb geen systeemherstel omdat ik in het verleden gemerkt heb dat het toch nooit helemaal goed komt als je problemen hebt dus in het ergste geval formateer ik gewoon alles.

Telkens ik die realtek_creative_audio installeer heb ik het probleem dat de volume vanzelf veranderd dus dat doe ik niet meer.
Dan liever zonder dat programma.

Alleen weet ik nog niet waarom ik in de standaard windows dus geen geluid krijg tijdens het testen van de 5.1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan